Studyjny Nissan Bevel, który zaprezentował się podczas targów w Detroit, przypomina pojazdy kategorii SUV. Bevel zaprojektowano z myślą o potrzebach jednego człowieka, który chciałby wykorzystywać samochód do aktywnego spędzania wolnego czasu. Studium pochodzi z centrum designu Nissan w Stanach Zjednoczonych i pokazuje przyszłość segmentu SUV. Nissan twierdzi, że Bevel przeznaczony jest dla mężczyzn w wieku 45 do 60 lat, którzy mają „wiele zainteresowań”.
Swoimi rozmiarami Nissan Bevel należy do małych SUV-ów (w amerykańskim rozumieniu tej kategorii). Wyjątkiem jest rozstaw osi o długości 2,93 m, który jest większy niż u modelu Murano, ale krótszy od modelu Quest. Długość pojazdu wynosi 4,4 m, szerokość 1,91 m, a wysokość 1,62 m. Co prawda wysokość modelu Bevel jest mniejsza od Murano, jednak wysokość przestrzeni bagażowej jest dzięki nisko położonej podłodze Bevela w obu modelach taka sama.
Design zewnętrzny charakteryzuje się krótką maską, dużą przednią szybą i 20-calowymi kołami ubranymi w opony Michelin o rozmiarze 245/55 R 20. Nieoddzielnym elementem samochodu jest asymetryczne wykończenie niektórych elementów samochodu. Na przykład od strony kierowcy znajdują się wyłącznie jedne długie drzwi. Od strony pasażera zamontowano dwoje drzwi otwierane przeciw sobie, które tworzą ogromny „portal” wejściowy (długość od słupka A po C wynosi 1,7 m).
Klapa bagażnika otwiera się do góry i skonstruowano ją tak, by umożliwiła łatwe ładowanie bagażu także osobom o dużym wzroście. Po otwarciu krawędź klapy znajduje się na wysokości 189 cm od jezdni. W rogach bagażnika znajdują się dwa gniazdka pod napięciem 12 i 110 V, do których energia elektryczna płynie z paneli solarnych umieszczonych pod szklanym dachem. Na dachu można przewozić ładunek o masie 113 kg. Do nowoczesnych rozwiązań technicznych należą kamery boczne, które zastępują wsteczne lusterka, czy dotykowe otwieranie drzwi czujnikami zamontowanymi w szybach bocznych.
Wnętrze Nissana Bevel podzielono na trzy strefy – komfortową, użytkową i technologiczną. Strefa komfortowa znajduje się w miejscu kierowcy. Ciekawostką jest ruchoma podłoga pod kierowcą, połączona z drzwiami bocznymi, która podczas otwierania drzwi wysuwa się na zewnątrz. Przesuwać można także deskę rozdzielczą, która po otwarciu drzwi przesuwa się do przodu, ułatwiając wsiadanie i wysiadanie z samochodu. Na zintegrowanej konsoli centralnej umieszczono pokrętło sterujące przekładnią Nissan Xtronic CVT. Strefa technologiczna służy do połączenia kierowcy z zewnętrznym światem. Centrum strefy tworzone jest kilkoma monitorami LCD. Wyświetlacze zamontowano po obu stronach deski rozdzielczej i pokazują obraz z kamer wstecznych. Główny wyświetlacz przekazuje dane o samochodzie, ustawieniach klimatyzacji, obsługuje też nawigację czy centrum rozrywki. Oprócz tego dzięki funkcji „Home” do kierowcy trafiają informacje o tym, co dzieje się u niego w domu – może np. skontrolować czy drzwi w domu są zamknięte, czy włączono systemy bezpieczeństwa, jakie są ustawienia ogrzewania, czy wyłączono sprzęt AGD, światła albo czy zamknięto drzwi garażowe. Ostatnią strefą jest strefa użytkowa. W niej znajduje się fotel pasażera i tylna kanapa, które można łatwo złożyć i stworzyć dużą przestrzeń bagażową. Zewnętrzna część siedzeń obita jest tym samym materiałem co przestrzeń bagażowa. Częścią tej strefy jest również system uchwytów w przestrzeni bagażowej.
Napęd modelu Nissan Bevel zapewnia oszczędny widlasty silnik 6-cylindrowy o pojemności 2,5 l. Koncepcja studium Bevel podobna jest do CUV Rogue, które Nissan również zaprezentował podczas targów w Detroit. Oba samochody przeznaczone są dla klientów aktywnie spędzających wolny czas.