Przednia - przeznaczona dla rodziców - wyposażona jest w nowinki techniczne oraz fotele zapewniające wysoki komfort podróżowania, podczas gdy tylna, dla dzieci, pozwoli czuć się swobodnie i dostarczy maluchom rozrywki w trakcie jazdy. "Koncepcja Forum jest bardziej zbliżona do rodzinnych limuzyn niż minivanów, ale tu kierowca jest tak samo ważny, jak inni pasażerowie. Tak jak wszystkie Nissany, tak i ten koncept łączy pasję prowadzenia, emocjonalny design i przyjazną użytkownikowi nowoczesną technologię" - mówi Rachel Nguyen, dyrektor zaawansowanego planowania i strategii Nissan North America. Czym auto wyróżnia się na tle konkurencji? Po pierwsze, oryginalną stylizacją nadwozia. Jednobryłowa sylwetka zwraca uwagę masywnym przodem z potężnym grillem i stosunkowo małymi reflektorami, wykonanymi w technologii diodowej. Finezyjny kształt mają również lusterka zewnętrzne. Duża powierzchnia szyb oraz panoramiczny szklany dach SkyView gwarantują dobrą widoczność. Mimo dość wysoko poprowadzonej linii bocznej auto nie sprawia wrażenia ociężałego, a chromowane elementy grilla, listwa tylna i felgi z polerowanego aluminium dodają mu elegancji. W przeciwieństwie do tradycyjnych minivanów, które na rynku amerykańskim często traktowane są jako samochód dla mamy (do odwożenia dzieci), Forum ma być "płciowo neutralny" i budzić takie same pożądanie zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn. Dostęp do przestronnego, 7-osobowego wnętrza zapewniają przednie drzwi otwierane pod kątem 90 stopni oraz tylne - przesuwane. Dzięki zastosowaniu unikalnego systemu ich podwieszania i wzmocnionej konstrukcji dachu projektanci auta mogli zrezygnować ze słupków B. Dzięki temu po odsunięciu drzwi nie ma żadnych problemów z zajęciem miejsca na fotelach drugiego i trzeciego rzędu (dwa indywidualne siedzenia w drugim rzędzie można obracać za pomocą siłowników elektrycznych nawet o 180 stopni). W przedniej części kabiny dorośli mogą poczuć się jak w ekskluzywnym salonie. Dwa fotele z szerokim zakresem regulacji obite są wysokiej jakości skórą,a wykończony drewnem i aluminium kokpit oraz wełniany, gruby na 2,5 cm dywan na podłodze dodatkowo potęgują wrażenie luksusu. Deska rozdzielcza z zestawem wyświetlaczy i zegarów to przykład nowej generacji technologii komunikacyjnej w aucie z intuicyjnym systemem obsługi. Znajdziemy tu m.in.: układ sterowania dwustrefową klimatyzacją, bezprzewodowy Bluetooth oraz zaawansowany system audio opracowany przy udziale firmy Bose. Łączy on funkcje radia satelitarnego, DVD, układu nawigacji, twardego dysku oraz pozwala na podłączenie zewnętrznego odtwarzacza np. iPoda. Zestaw głośników, z których część umieszczono w zagłówkach i oparciach siedzeń, ma zagwarantować nie tylko najwyższą jakość dźwięku, ale umożliwić niezależne nagłośnienie wszystkich trzech rzędów siedzeń. Co ciekawe, dzięki układowi Bose Free Space, obejmującemu głośniki przy przesuwanych drzwiach oraz bezprzewodowy pilot, można słuchać muzyki także na zewnątrz auta, np. podczas pikniku itp. Nowatorskim rozwiązaniem jest także system Time Out, który po wciśnięciu przycisku na kierownicy wycisza wszystkie głośniki i przekazuje za ich pośrednictwem polecenia głosowe do osób siedzących z tyłu (przydatne, gdy dzieciaki zbyt się rozbawią). Ważne okazuje się też to, że rodzice mogą stale obserwować swoje pociechy na wyświetlaczu w kokpicie, gdzie przekazywany jest obraz z kamer Kids Kam monitorujących sytuację w 2. i 3. rzędzie siedzeń. Znany już z modelu Infiniti EX35 system AVM (Around View Monitor) z kamerami zainstalowanymi z każdej strony pojazdu pozwoli kierowcy kontrolować sytuację wokół samochodu w trakcie parkowania. Jako źródło napędu rozważany jest ekologiczny diesel lub inny "czysty" silnik. Forum to na razie koncept, ale jeśli przynajmniej część zaprezentowanych w nim rozwiązań znajdzie zastosowanie w modelu produkcyjnym, Nissan może być spokojny o jego powodzenie.
Nissan Forum - Na forum rodziny
Rewolucja w transporcie rodzinnym - w ten sposób Nissan, a w zasadzie jego amerykański dział designu zapowiada swój najnowszy produkt: studyjny model Forum. Głównym założeniem prac nad jego konstrukcją było zapewnienie dorosłym i dzieciom optymalnej przestrzeni do podróżowania w dwóch osobnych, ale połączonych ze sobą strefach.