Ekologiczna strategia firmy Nissan podzielona jest na trzy etapy. Pierwszym, najważniejszym krokiem jest obniżenie emisji CO2, drugim -obniżanie emisji szkodliwych spalin, trzecim - większe zatosowanie recyklingu. Ważność pierwszego etapu podkreśla fakt, iż został czwartym kryterium podstawowej wewnętrznej oceny, nazwanej teraz QCT-C (Quality, Cost, Time – CO2).

W oficjalnym komunikacie Nissan przedstawił także najważniejsze średniookresowe cele. Do roku 2010 firma chce zaprezentować „3-litrowy” samochód, czyli auto z silnikiem benzynowym, zużywającym mniej niż 3 l paliwa na 100 km.

Koszty eksploatacji nowych Nissanów powinny obniżyć także technologie, które w przeciągu najbliższych trzech lat trafią do produkcji. Między innymi będzie to własny system zmiennych faz rozrządu i skoku zaworów VEL dla silników V6 i V8 (w sprzedaży w USA, w Japonii od roku 2007). Czterocylindrowe silniki doczekają się połączenia bezpośredniego wtrysku paliwa z nową generacją turbosprężarek; z kolei nowa generacja silników diesla będzie emitowała mniej spalin. Europa doczeka się nowego standardowego 2-litrowego silnika 4-cylindrowego. Za pomocą tzw. CVT-strategii Nissan chce obniżyć zużycie paliwa oraz emisje CO2, gdyż bezstopniowa przekładnia CVT umożliwia redukcję tych wartości nawet o 10 procent. Nissan chce do roku 2007 sprzedać milion samochodów z tym rodzajem skrzyni biegów.

Japoński koncern chce poszerzyć dostępność samochodów mogących spalać alkohol etylowy. Wszystkie aktualnie produkowane benzynowe Nissany mogą spalać 10-procentową mieszankę alkoholu etylowego i benzyny E10. W chwili obecnej przebiegają intensywne prace nad kolejnymi modelami FFV. Po Nissanie Titan FFV z roku 2004 na rynek amerykański trafi również Armada FFV.

Do roku 2009 Nissan chce także opracować dla rynku brazylijskiego samochód z silnikiem mogącym spalać stuprocentowy alkohol etylowy E100.