Są nimi: pierwszy na świecie system wspomagania kontroli odległości oraz inteligentny tempomat sprzężony z systemem nawigacji.

Pionierski system wspomagania kontroli odstępu (Distance Control Assist) pomaga utrzymywać odległość od innego pojazdu w różnych warunkach drogowych – zarówno na zatłoczonych miejskich ulicach, jak i przy dużej prędkości na drogach ekspresowych. Ulepszony inteligentny tempomat wykorzystuje informacje o trasie z pokładowego systemu nawigacji w celu monitorowania prędkości pojazdu i dopasowania jej do warunków drogowych, takich jak krzywizna najbliższego zakrętu.

Za pomocą radaru zainstalowanego w przednim zderzaku system Distance Control Assist ustala odległość od pojazdu poprzedzającego, a także prędkość względną obydwu pojazdów.

Kiedy samochód zbliża się do pojazdu jadącego przed nim, a kierowca nie naciska pedału przyspieszenia, system uruchamia hamulce w celu płynnego zmniejszenia prędkości. Kiedy pedał przyspieszenia jest wciśnięty, system uruchamia mechanizm podnoszenia pedału, sygnalizując kierowcy potrzebę zdjęcia nogi z gazu.

W sytuacji, w której pojazd z przodu zwalnia lub hamuje tak, że kierowca również powinien rozpocząć hamowanie, system natychmiast powiadamia kierowcę stosownym komunikatem i sygnałem dźwiękowym. Jednocześnie pedał przyspieszenia zostaje uniesiony, co ma skłonić kierowcę do przeniesienia stopy na hamulec.

Rozbudowany inteligentny tempomat

Inteligentny tempomat wykorzystuje informacje z radaru zainstalowanego w przednim zderzaku. System monitoruje odległość od samochodu jadącego z przodu, uwzględniając określony przez kierowcę limit prędkości maksymalnej. Jeżeli przed samochodem nie ma innego pojazdu, system utrzymuje stałą prędkość zaprogramowaną przez kierowcę.

W nowym systemie zastosowano kilka pionierskich technologii.

Poprzednie systemy działały tylko w zakresie od 5 do 100 km/godz., natomiast nowy system pracuje w pełnym zakresie, od prędkości zerowej. W określonych warunkach drogowych system może uruchomić hamulce w celu zatrzymania pojazdu.

Na podstawie informacji o trasie z pokładowego systemu nawigacji inteligentny tempomat może korygować prędkość pojazdu, dostosowując ją do krzywizny łuku drogi. Kiedy pojazd zbliża się do zakrętu system stopniowo zmniejsza prędkość, a po pokonaniu zakrętu, na prostej, płynnie przyspiesza aż do osiągnięcia zaprogramowanej prędkości.

W pojeździe, w którym zainstalowano zarówno system wspomagania kontroli odstępu, jak i inteligentny tempomat, kierowca może sterować funkcjami obydwu urządzeń za pomocą przełącznika znajdującego się przy kierownicy, stosownie do warunków jazdy.