Tym razem producent mówi o nim jako o globalnym aucie i używa skrótu NGCC (New Global, chociaż powszechnie wiadomo, że jest to następca modelu Micra produkowanego prawie osiem lat (ostatnia generacja).
Oficjalna premiera nowego modelu zaplanowana została na kwiecień 2010 roku w Tajlandii, a sprzedaż w ponad 150 krajach całego świata. Auto będzie produkowane w Chinach, Tajlandii, Indiach i w dwóch kolejnych, ale jeszcze nie sprecyzowanych krajach. Najprawdopodobniej będzie to Japonia i Wielka Brytania.
O platformie i silnikach jeszcze się spekuluje, ale zapewne będą to benzynowe 1,2, 1,3 i 1,5 litra, a w Europie nie zabraknie zapewne też turbodiesla 1,5 l.
Micra (w Japonii March) należy w historii Nissana do modeli, które odniosły znaczny sukces rynkowy. Pierwsza kanciasta generacja K10 był a produkowana przez dziesięć lat (1982-1992) i do dzisiaj można spotkań pojedyncze egzemplarze na drogach. Druga K11 otrzymała tytuł Car of the Year 1993 i produkowana była w latach 1992-2002, dwa razy była modernizowana.
Wciąż produkowana jest generacja K12, która w Europie sprzedawana jest od wiosny 2003 roku, a pod jego maską pracuje także turbodiesel Renault. W 2007 roku po modernizacji zmieniło się także jego oznaczenie na K12C.