Transformacja Murano z pięciodrzwiowego SUV-a do dwudrzwiowego kabrioletu nie oznaczała tylko pozbycia się dachu pojazdu. Priorytetem było nadanie autu zupełnie nowej sylwetki. Samochód otrzymał o blisko 20 cm dłuższe drzwi, zlikwidowano środkowy słupek, wzmacniając tym samym przedni słupek oraz wprowadzając pałąki przeciwkapotażowe. Całkowicie zmienił się również tył Nissana, w którym elektrycznie chowany jest materiałowy dach. Nieznacznie pogorszył się współczynnik oporu powietrza Cx=0,39 (w standardowym Murano Cx=0,37).
W luksusowo wykończonej kabinie z pełnym wyposażeniem (Murano CrossCabriolet będzie oferowany w jednej wersji wyposażenia) przewidziano miejsce dla 4 osób. Z rozłożonym dachem mają oni do dyspozycji bagażnik o pojemności 350 l. Ze złożonym przestrzeń spada do 215 l, czyli mniej więcej tylu, co w 2-miejscowym roadsterze. Na podręczne bagaże powinno wystarczyć.
Pod maską tego oryginalnego pojazdu będzie pracował 3,5-litrowy, 24-zaworowy silnik benzynowy DOHC V6, generujący 265 KM mocy i 336 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd na obie osie będzie przekazywany poprzez bezstopniową przekładnię Stronic CVT drugiej generacji.
Rozpoczęcie sprzedaży Nissana Murano CrossCabriolet w USA przewidziane jest na początek 2011 r. Obecnie nie ma planów wprowadzenia tego modelu także na rynek europejski. Może to i lepiej, bo gdzie poza bulwarami L.A. ma rację bytu tego typu samochód?
Nissan Murano CrossCabriolet w pełnej okazałości
Nissan Murano CrossCabriolet w pełnej okazałości
Nissan Murano CrossCabriolet w pełnej okazałości
Nissan Murano CrossCabriolet w pełnej okazałości
Nissan Murano CrossCabriolet w pełnej okazałości
Nissan Murano CrossCabriolet w pełnej okazałości