Cabstar Hybrid

Model Cabstar Hybrid wyposażony jest w jednosprzęgłowy system napędu, który składa się z dotychczasowej dieselowskiej jednostki napędowej o pojemności 3 litrów (ZD30) i mocy 150KM, przemiennika, oraz odpowiednich jednostek sterujących. Jest to technologia opracowana we współpracy z ZF, technicznym partnerem Nissana od technologii hybrydowych. W ramach joint venture z firmą Nissan, NEC, jedna z wiodących japońskich spółek, wyposażyła pojazd w baterię litowo-jonową.

Oszacowania Nissana wskazują, że prowadząc Cabstara Hybrid można zredukować do 30 procent zużycie paliwa, w zależności od stylu jazdy. Pojazd wyposażono w innowacyjne rozwiązanie technologiczne Stop/Start, automatycznie wyłączające jednostkę napędową dla zaoszczędzenia paliwa. Kolejną cechą modelu Cabstar Hybrid jest układ odzyskiwania energii podczas hamowania. Dzięki niemu energia kinetyczna, która uwalnia się podczas hamowania, trafia do baterii.

Atrakcyjność modelu Cabstar zwiększy się jeszcze bardziej wraz z rozpoczęciem montowania w pojeździe zautomatyzowanego przeniesienia napędu. Nowy system, oparty na przekładni sześciobiegowej, również został opracowany we współpracy z ZF. Szereg unowocześnień - dla poprawy komfortu oraz wygody jazdy - wprowadzono też we wnętrzu pojazdu.

NV200

Koncepcyjny NV200 również będzie na targach. Ten po raz pierwszy pokazany w zeszłym roku model postawi wysoko poprzeczkę innym nowoczesnym samochodom dostawczym.

Prototypowy NV200 zaprojektowano z myślą o potrzebach nurków - fotografów. Dla potrzeb tego rodzaju specjalistów pojazd wyposażono w opatentowaną wysuwaną platformę ładunkową, podzieloną na liczne przegrody do przechowywania sprzętu do nurkowania oraz fotograficznego.

Zaprojektowany w Europejskim Centrum Projektowym w Londynie NV200 jest dowodem na to, że zaangażowanie firmy Nissan w emocjonujące projekty, alternatywne myślenie i odważne innowacje dotyczy nie tylko samochodów osobowych, ale również lekkich pojazdów użytkowych.