Japoński Nissan swoim nowym konceptem daje jasno do zrozumienia, że planuje atak na północnoamerykański rynek lekkich samochodów użytkowych. Według opublikowanych materiałów prasowych Nissan chce seryjny model wprowadzić na rynek w roku 2010. NV2500 jest pierwszym z trzech samochodów użytkowych, które przedstawią się w przeciągu trzech lat.
Nissan NV2500 Concept zbudowano na zmodyfikowanej platformie „F-Alpha” wykorzystywanej przez model Titan. Do napędu służyć będzie bliżej niespecyfikowany widlasty silnik 8-cylindrowy, który siłę napędową przekazywał będzie za pośrednictwem 5-biegowego automatu na tylną oś.
Karoseria o swojej przynależności do marki Nissan informuje przede wszystkim kształtem atrapy chłodnicy. Koncept o długości całkowitej 4987 mm, szerokości 2023 mm i wysokości 2442 mm zbudowano na podwoziu z rozstawem osi 3750 mm. W nadkolach zadomowiły się 20-calowe koła ze stopów lekkich.
Oprócz stylistyki nadwozia, która nawiązuje do klasycznych amerykańskich dostawczaków, koncept przyciąga uwagę zwłaszcza swoim rozplanowaniem wnętrza, które rozdzielono do trzech części. Pierwszą jest kabina dla kierowcy i pasażera, drugą jest mobilne biuro pośrodku auta, a trzecią przestrzeń robocza w tylnej części.
Dostęp do wnętrza możliwy jest po stronie kierowcy poprzez drzwi w stylu modelu Titan King Cab, tak więc za klasycznymi przednimi drzwiami znajdują się drugie o połowę mniejsze otwierane przeciw kierunkowi jazdy. Po prawej stronie za przednimi drzwiami znajdziemy zwykłe drzwi umożliwiające dostęp do części roboczej. Nad tylnym kołem znajduje się odchylana część, która może służyć jako stół do pracy. Tylną ścianę tworzą dwuczęściowe drzwi otwierane w stosunku 60:40.
Wnętrze ma długość 3204 mm i wysokość 1524 mm, tak więc oferuje przestrzeń, w której można realizować spotkania biznesowe, a następnie wykonać zlecenia. Obok obrotowego i przesuwanego fotela pasażera w środkowej części znajdziemy komputer i składany stolik kancelaryjny. W bocznych drzwiach przestrzeni ładunkowej znajdziemy narzędzia, a tylna część konceptu służyć może nie tylko do przewożenia ładunku, ale również jako warsztat.