Na pierwszy rzut oka widać, że auto jest bliźniacze w stosunku do Renault Master i Opla Movano. Największą różnicą jest „twarz” pojazdu, zaprojektowana w zgodzie z linią stylistyczną Nissana.
W autach dostawczych wygląd schodzi jednak na dalszy plan. W tym segmencie przede wszystkim liczy się uniwersalność i praktyczność. Po raz pierwszy Nissan oferuje do wyboru wersje z napędem na przednie lub tylne koła (dostępne z pojedynczymi lub podwójnymi kołami tylnymi). NV400 dostępny jest w wersjach z trzema różnymi rozstawami osi, czterema różnymi długościami, trzema różnymi wysokościami oraz pojemnościami załadowczymi od 8 m3 do 17 m3. Do wyboru są trzy różne jednostki napędowe 2.5 dCi (100, 125 i 150 KM) z sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Okresy międzyprzeglądowe wydłużono do 40 000 km lub dwóch lat.
Ponadto dostępnych jest wiele różnych wersji nadwozia, wszystkie objęte gwarancją Nissana. Oprócz fabrycznych vanów z nadwoziem zabudowanym i kombi, dostępne są także vany osobowo-dostawcze, samowyładowcze oraz skrzyniowe, wszystkie powstające na miejscu w zakładzie. Nissan będzie także dalej produkować podwozia z kabiną dla specjalistycznej zabudowy.
Ceny Nissana NV400 na polskim rynku nie są jeszcze znane.