Podkreślając ciągłe zaangażowanie firmy w wyścigach, Nissan wprowadza zupełnie nowego GT-R'a do wiodącej Japońskiej serii wyścigów, SUPER GT.

2008 rok oznacza powrót GT-R-a do wyścigów, po tym, jak R34 został zastąpiony modelem Z pięć lat temu. Tak jak w zeszłym roku, Kunihiko Kakimoto będzie Głównym Menadżerem wszystkich załóg związanych z Nissanem, a Menadżerem Team-u NISMO (Nissan Motorsport) będzie Yoshitaka Iijima.

NISMO będzie technicznie wspierać i pomagać przy modyfikacjach samochodów załogom wchodzącym do SUPER GT z NISSAN-ami GT-R. Jako członkowie grupy Nissana, NISMO, HASEMI MOTORSPORT, TEAM IMPUL oraz KONDO RACING wejdą do klasy GT500 w sumie z pięcioma NISSAN-ami GT-R.

NISSAN GT-R z 2008 roku został stworzony z naciskiem na: redukcję masy części, obniżenie środka ciężkości i zoptymalizowanie rozkładu mas, aby polepszyć trzymanie się drogi i osiągi pojazdu, wykorzystanie aerodynamiki nowego NISSAN-a GT-R do zmniejszenia oporu powietrza i zwiększenia siły docisku oraz zwiększenie mocy i polepszenie wydajności silnika VK45.

Wsparcie prywatnych załóg:

Nissan będzie wspierał różnorodne programy serii wyścigów.

Puchar Wyścigów Micry / szkoła jazdy sportowej Nissana:Wszystkie 11 wyścigów przebiega w regionalnych zawodach (Seria Wschodnia Japonia - EAST Japan, seria Zachodnia Japonia – WEST Japan i Puchar Mistrzów NISSAN-a MICRy) i wykorzystuje samochód kompaktowy – Micrę. Dzięki znormalizowaniu wskaźników pokładowych, uczestnicy mogą na bieżąco uczyć się, jak poprawić swoje umiejętności za kierownicą, jak również zwiększyć radość ze ścigania się samochodem.

Dodatkowo, Nissan będzie prowadził szkołę jazdy sportowej na każdym torze przed wyścigami, wykorzystując samochód Pucharu Micry, by dać wskazówki do prawidłowego pokonania toru oraz wsparcie techniczne. Od 2008 roku, Nissan motorsport dodał nowe klasy i technologie do samochodów, aby wsparcie dla początkujących było jeszcze lepiej dostępne.

Wsparcie Narodowych załóg prywatnych:SUPER GT klasa GT300 - sparcie techniczne dla załóg prywatnych, wchodzących do Fairlady Z;Seria Super Taikyu - wsparcie techniczne dla załóg prywatnych, wchodzących do klasy ST-1 lub do klasy ST-3 z Fairlady Z.

Program Edukacji Kierowców Nissana (Nissan Driver Development Program)/Zawody Formuły Japońskiej (Formula Challenge Japan)Edukacja młodych kierowców i wsparcie Zawodów Formuły Japońskiej (Formula Challenge Japan), ZFJ, w seriach rozpoczętych w 2006 roku. Nismo będzie odpowiedzialne za serwisowanie silników zarządzone przez organizatorów. Co więcej, Nismo wybierze czterech kierowców - stypendystów i będzie ich wspierać, aby dostali się do ZFJ.

Na początku 2007 roku, wybranie kierowcy Wyższego Stypendium Nissana (Nissan Advance Scholarship) i wysłanie go na Formula Renault do Anglii, gdzie zdobywać będzie doświadczenie w ściganiu się w wymagających wyścigach Formula Renault przez jeden sezon.

Działalności międzynarodowe:

Chiny - dalsze wsparcie Dongfeng Ghia Sports, wejście załogi z Nissanem Tildą do klasy 1600 cm3 do Chińskich Mistrzostw (China Circuit Championship) objeżdżając serie od 2006 roku. W Chinach CCC są mistrzostwami o największej konkurencji w kraju w ściganiu się samochodami bazującymi na samochodach seryjnych. Dongfeng Nissan jest stałym partnerem wiodącej Chińskiej załogi, Ghia Sports. Tilda prowadzona przez Ghia Sports zdobyła pierwsze miejsce w 2005 roku i drugie w 2006 roku.

Afryka Południowa - wydział Nissana na Afrykę Południową (Nissan South Africa) wygrywał serię Południowo-Afrykańskich Mistrzostw Samochodów Terenowych (South African Off-Road Championship) przez ostatnich siedem lat. Tego roku wchodzi do serii z pick-upem Nissanem Navarą. Dodatkowo, Nissan będzie brał udział w Południowo-Afrykańskich Mistrzostwach Samochodów Seryjnych z 350Z (Fairlady Z)..