Zakład w Sankt Petersburgu zatrudnia 750 pracowników na jednej zmianie. Kolejne miejsca pracy powstały w firmach dostarczających komponenty.
Nissan stara się produkować swoje samochody blisko rynku sprzedaży, by jak najszybciej reagować na zamówienia. Rosja dla Nissana jest jednym z ważnych rynków.
W trzech pierwszych miesiącach 2009 roku Nissan sprzedał w Rosji 29 970 samochodów i jest czwarta marka na tym rynku. Liderem jest Łada, a za nią Chevrolet i Ford. Z japońskich marek Nissan osiąga najlepsze wyniki w Rosji. Toyota sprzedała 26 233 samochody, Mazda – 15 032, a Mitsubishi – 11 278. Wśród 25 najlepiej sprzedających się samochodó1) w Rosji są aż trzy Nissana: Qashqai – 5 554 egz., Almera – 5 210 egz. i X-Trail – 5 006 egz.
W uroczystości uruchomienia taśmy produkcyjnej nowego zakładu uczestniczył szef Niss Carlos Ghosn, a także przedstawiciele miejscowych władz z Władimirem Putinem, premierem Rosji.