We wrześniu tego roku Nissan Motor Rus wprowadzi do sprzedaży pickupa NP300 oraz lekką ciężarówkę Cabstar. Do końca 2011 roku oferta zostanie rozszerzona do sześciu modeli.

Pojazdy będą sprzedawane w sieci specjalistycznych centrów pojazdów dostawczych Nissan, stanowiących część istniejącej sieci dealerskiej tej marki. Sieć będzie oferowała klientom pełen zakres profesjonalnych usług, w tym specjalne plany leasingu i finansowania, programy sprzedaży dla firm, systemy pomocy drogowej oraz możliwość zlecenia przebudowy i zabudowy nadwozia w licznych wariantach.

Dział Pojazdów Dostawczych Nissan poinformował, że w ramach planów dalszego rozszerzania działalności w segmencie pojazdów dostawczych na całym świecie w pierwszej połowie 2010 roku rozpocznie sprzedaż pojazdów dostawczych w Ameryce Północnej.

W październiku ubiegłego roku Dział Pojazdów Dostawczych poinformował o powołaniu joint-venture z indyjską spółką Ashok Leyland oraz o planach rozpoczęcia sprzedaży pojazdów dostawczych Nissan na tamtejszym rynku w 2010 r.

Firma uznała, że w skali globalnej segment pojazdów dostawczych jest jednym z głównych filarów jej wzrostu w ramach średniookresowego planu Nissan Value-Up. Po zrealizowaniu założeń planu z rocznym wyprzedzeniem i odnotowaniu rekordowej sprzedaży (518 000 egzemplarzy) w roku obrachunkowym 2007 Nissan poinformował, że zamierza uzyskać pozycję czołowego podmiotu na globalnym rynku pojazdów dostawczych w 2010 r.

Strategia globalnego wzrostu Działu Pojazdów Dostawczych firmy Nissan obejmuje premiery nowych produktów, ekspansję przedstawicielstw handlowych na nowych rynkach (priorytetowo pod tym względem potraktowane będą między innymi Rosja, USA i Indie), koncentrację na jakości jako głównym atucie konkurencyjnym oraz nawiązywanie strategicznych partnerstw w celu podniesienia efektywności.