Cel sprzedania miliona samochodów wyposażonych w przekładnię CVT (Continuously Variable Transmission) ogłoszono w grudniu 2006 w ramach prezentacji Zielonego programu firmy Nissan. Sprzedaż samochodów z tą przekładnią wzrosła w przeciągu trzech lat prawie czterokrotnie. W chwili obecnej udział samochodów z CVT w całkowitej sprzedaży wynosi 28,6 %, podczas gdy w roku 2004 było to 7 %. W Ameryce Północnej udział wynosi aż 47,4 %, a w Japonii 43,8 %.

Nissan był jednym z pierwszych producentów, którzy zaczęli używać tego typu przekładnie. Głównymi atutami CVT są niższe zużycie paliwa i linearne przyśpieszanie nieprzerywane zmianą przełożenia. Pierwsza generacja przekładni DVT zaprezentowała się w marcu 1992. Od tego czasu Nissan pracuje nad jej udoskonaleniem. W roku 2002 firma przedstawiła pierwsze CVT dla silników o dużych pojemnościach.

Źródło: Nissan