Zysk netto po opodatkowaniu za 6 miesięcy do września włącznie wyniósł 70 mln euro, co oznacza spadek o 92,6% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Lepsze niż oczekiwano wyniki to przede wszystkim efekt premii za złomowanie pojazdów stosowanych na największych rynkach, wzrostu liczby sprzedanych pojazdów w Chinach oraz sprawnej realizacji Planu Restrukturyzacji Nissan.

Przychody netto w okresie od kwietnia do września wyniosły 25,4 mld euro i były niższe o 30.5 % od osiągniętych przed rokiem. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 710 mln euro i był niższy o 50,5 %, zaś marża zysku operacyjnego wyniosła 2.8 %. Zysk na podstawowej działalności wyniósł 250 mln EUR i spadł o 83,6%.

W pierwszej połowie roku Nissan sprzedał na całym świecie 1,623 miliona pojazdów, czyli o 14,6 % mniej niż przed rokiem.

Wciąż działamy w środowisku o dużej zmienności i niepewności - powiedział prezes i dyrektor naczelny firmy Nissan Carlos Ghosn. Nasze wyniki w pierwszej połowie roku obrachunkowego 2009 wyglądają obiecująco, co potwierdza konsekwencję w realizacji Planu Restrukturyzacji Nissan. Nasze perspektywy pozostaną ostrożne, przynajmniej do czasu, aż na światowych rynkach będzie można dostrzec trwałe oznaki poprawy koniunktury.

W drugim kwartale (od lipca do września) Nissan odnotował zysk netto na poziomie 190 mln euro, co oznacza spadek o 65,3%. Przychody netto wyniosły 14,03 mld euro i były niższe o 25,9% od osiągniętych przed rokiem. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 630 mln EUR i był niższy o 25,4%, zaś marża zysku operacyjnego wyniosła 4,5%. Zysk na podstawowej działalności wyniósł 450 mln euro i spadł o 50,7%.

W drugim kwartale Nissan sprzedał na całym świecie 901 tysięcy pojazdów, czyli o 6,8 % mniej niż przed rokiem.

W roku obrachunkowym 2009 na całym świecie Nissan wprowadzi w sumie osiem zupełnie nowych modeli. Na drugą połowę roku zaplanowano pięć premier - Patrol na Bliskim Wschodzie, Fuga i minisamochód Roox w Japonii, nowy globalny samochód kompaktowy w Azji oraz 370Z kabriolet w Stanach Zjednoczonych.

Przez resztę roku obrachunkowego 2009 zagrożeniami dla wyników będą między innymi: niekorzystne kursy walutowe, powrót wzrostu cen surowców, kłopoty finansowe dostawców oraz dalsze spadki wolumenu sprzedaży w całej branży zwłaszcza po zakończeniu rządowych programów zachęt na największych rynkach. Do szans można zaliczyć korzystne kursy walutowe, dalszy wzrost w Chinach oraz większe synergie z Renault.

W związku z lepszymi niż oczekiwano wynikami w pierwszej połowie roku oraz sprawną i zgodną z harmonogramem realizacją Planu Restrukturyzacji Nissan firma zweryfikowała w górę prognozy na rok obrachunkowy 2009.

Nissan przedłożył Giełdzie Papierów Wartościowych w Tokio następującą prognozę na rok obrachunkowy kończący się 31 marca 2010 r.:

Przychody netto: 53,19 mld euro

Zysk z działalności operacyjnej: 910 mld euro

Strata netto: 300 mln euro

Wydatki na badania i rozwój: 3 mld euro

Nakłady inwestycyjne: 2,47 mld euro

Początkowo, 12 maja 2009 r., Nissan przedłożył Giełdzie Papierów Wartościowych w Tokio poniższą prognozę na rok obrachunkowy kończący się 31 marca 2010 r.

Przychody netto: 55,6 mld dolarów

Zysk z działalności operacyjnej: 800 mln dolarów

Zysk z działalności operacyjnej: 1,36 mld euro

Wydatki na badania i rozwój: 3,2 mld euro

Nakłady inwestycyjne: 2,8 mld euro