Xanavi Nismo GT-R, startujący z drugiej pozycji i kierowany przez Satoshiego Motoyamę oraz Benoit Treluyera, wygrał pierwszy wyścig serii Super GT w sezonie 2008 w Japonii. Zwycięzcę oklaskiwało ponad 32 000 kibiców.

Tuż za nim, jako drugi, do mety tego historycznego dla firmy Nissan wyścigu debiutantów dotarł Motul Autech GT-R Michaela Krumma i Masataki Yanagidy.

42 wyścigowe GT ruszyły do okrążenia rozgrzewkowego, z Nissanem GT-R jako samochodem bezpieczeństwa na czele. Dwa Nismo GT-R ruszające z pierwszego rzędu wystartowały bez kłopotów. Niestety Calsonic GT-R z trzeciej pozycji został uderzony w tył już na pierwszym okrążeniu i musiał wycofać się z wyścigu w celu dokonania naprawy.

Para Nissanów dominowała podczas wyścigu. W połowie 52. okrążenia obydwa Nissany zjechały do pit-stopu na zmianę opon ikierowców, aby następnie zmienić również kolejność na torze. Yanagida, który przejął kierownicę, zdecydował się na twardsze opony niż Motoyama. Okazało się to strategicznym pociągnięciem - Xanavi Nismo ostatecznie wygrał wyścig.

Woodone Advan Clarion GT-R, kierowany przez Brazylijczyka Joao-Paulo de Oliveirę, a następnie przez Seiji Arę, ukończył wyścig na piątym miejscu po wyrównanej jeździe. YelloHat YMS Tomica GT-R z Włochem Ronnie Quintarellim i Naokim Yokomizo za kierownicą utrzymywał szóstą pozycję, ale na okrążeniu 42. został wycofany z wyścigu z powodu usterki mechanicznej.

- Przed wyścigiem odczuwaliśmy pewną presję, aby debiut GT-R zakończył się zwycięstwem, ale byliśmy też przekonani, że mamy szansę na wygraną, bo samochód jest fantastyczny, a zespół spisywał się znakomicie - powiedział Motoyama. Bardzo dobrze układała się też współpraca z Benoitem, stąd okazaliśmy się najsilniejsza parą. Naprawdę cieszę się ze zwycięstwa GT-R w pierwszym wyścigu tego modelu.

- Nasz zespół i samochód spisywali się doskonale przez cały weekend - dodał Treluyer. Szkoda tylko, że z powodu mojej pomyłki nie udało nam się zająć pole position. Wiemy, że konkurencja będzie silniejsza, ale sądzimy, że mamy szansę na kolejne zwycięstwo, bo GT-R to bardzo szybka maszyna.