Technologie są efektem prac badawczo-rozwojowych realizowanych przez firmę w ramach Zielonego Programu Nissan 2010 (NGP 2010) - średniookresowego planu działań proekologicznych, obejmującego inicjatywy służące obniżaniu emisji dwutlenku węgla na różnych polach działalności koncernu.

- Nissan nieustannie bada możliwości poprawy efektywności zespołów napędowych w celu dalszego obniżania emisji CO2. Dzięki temu jeszcze w roku obrachunkowym 2010 firma wprowadzi szereg innowacyjnych technologii w trzy- i czterocylindrowych silnikach benzynowych, a także nowy wysokowydajny układ hybrydowy - powiedział Shuichi Nishimura, wiceprezes ds. konstrukcji zespołów napędowych.

Japońska marka realizuje wizję zerowej emisji poprzez całościowe podejście do problemu oparte na dwóch filarach: Zero Emission i Pure Drive, w ramach których konsumenci otrzymują kompleksową ofertę technologii ekologicznych. Firma ciągle opracowuje innowacje techniczne służące poprawie efektywności i obniżeniu emisji, a jej ostatecznym celem jest właśnie Zerowa Emisja. Nissan oferuje całą gamę technologii motoryzacyjnych, takich jak automatyczne przekładnie bezstopniowe (CVT), systemy wyłączania silnika na biegu jałowym, pojazdy z napędem hybrydowym czy ekologiczne silniki Diesla, które pozwalają na maksymalne obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2.

W Japonii pierwszy pojazd z serii Pure Drive - nowy March (Micra w Europie) - zostanie wprowadzony na rynek już w bieżącym miesiącu. Samochód wyposażony w system wyłączania silnika na biegu jałowym będzie zużywał 3,9 litra paliwa na 100 kilometrów, co oznacza jeden z najlepszych wyników w tej klasie. Kolejnymi pojazdami będą X-Trail z ekologicznym dieslem i automatyczną przekładnią oraz luksusowy sedan Fuga Hybrid (Infiniti M hybrid w USA i Europie).