Przyjętym celem jest jest zbudowanie nowej konstrukcji z prototypowych materiałów, która mogłaby zostać wykorzystana jako płyta podłogowa przyszłych modeli. Nissan zamierza wykorzystać materiały i techniki stosowane w sporcie samochodowym oraz przemyśle lotniczym, a nawet kosmicznym.

Lżejsza konstrukcja pozwoli poprawić osiągi i obniżyć zużycie paliwa samochodów. Umożliwi również zahamowanie dalszego wzrostu masy nowych modeli, którą powodują coraz bogatsze wyposażenie i kolejne systemy bezpieczeństwa. Możliwości i opłacalność wykorzystania nowego elementu zostaną przetestowane w powstającym właśnie prototypie.

"Wiadomo, że w przyszłości samochody będą musiały być lżejsze, mocniejsze i jeszcze bardziej oszczędne. Dlatego uruchamiamy nasz program budowy prototypu we współpracy z partnerami z branży oraz instytutami badawczymi z całej Wielkiej Brytanii. Celem programu jest opracowanie nowej technologii produkcji, która zrewolucjonizuje branżę" – powiedział David Moss, wiceprezes ds. projektowania i rozwoju pojazdów w Europejskim Centrum Technicznym Nissana

Pierwsze oznaki przechodzenia Nissana na dietę można zauważyć już od jakiegoś czasu. Druga generacja modelu Qashqai jest lżejsza o 40 kg od poprzednika, a nowy X-Trail schudł o 90 kg (w zależności od wersji).