Nowy Opel Astra GTC posiada turbodoładowany silnik 2.0 litra o mocy 280 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. To najmocniejsza Astra jaka była produkowana do tej pory.
Zobacz także
- Nowa Astra OPC: prawdziwy hot hatch
- Opel Astra I
- Zobacz więcej
Ford Focus kontra Opel Astra i VW Golf: kolejna próba sił w klasie kompaktowej
Nadwozie zostało zaprojektowane tak, by sprostać wymaganiom najwybredniejszych kierowców. Testy auta odbywały się na najbardziej wymagającym odcinku toru pętli Nordschleife. Prace nad zestrojeniem Astry nadzorował ambasador marki Joachim Winkelhock.Opel posiada napęd przenoszony na przednią oś, co przy mocy 280 KM stawia spore wyzwanie przed konstruktorami. By użytkownik mógł wykorzystać moc drzemiącą pod maską zastosowano układ różnicowy o zwiększonej sile tarcia oraz przednie zawieszenie oparte o technologię HiPerStrut. To podobne rozwiązanie do tego stosowanego w Fordzie Focusie RS. Zmodyfikowana konstrukcja McPhersona pozwala zmniejszyć siły oddziałujące na kierownicę, które utrudniają nam utrzymanie właściwego kierunku jazdy.
Opel Astra Sports Tourer: turbo dla rodziny
Całość uzupełnia system FlexRide, który pozwala na zmianę charakterystyki działania układu hamulcowego, pedału gazu, działania amortyzatorów, pracy systemu ESP oraz ABS.O drapieżny wygląd auta dba pakiet stylistyczny znany z wersji GTC.
Galeria zdjęć
Nowa Astra OPC: prawdziwy hot hatch
Nowa Astra OPC: prawdziwy hot hatch
Nowa Astra OPC: prawdziwy hot hatch
Nowa Astra OPC: prawdziwy hot hatch