Obie wersje zapachowe zostaną stworzone wspólnie z Kayah i perfumerią Douglas. Będą odzwierciedleniem koncepcji Zoom-Zoom, jedyne w swoim rodzaju, pełne energii, ekspresji i radości. Już 18 kwietnia na stronie www.mazdadesign.pl zostanie uruchomiony specjalny serwis konkursowy.

Prace konkursowe będzie można składać na stronie internetowej od 18 kwietnia do 6 czerwca br. Każdy uczestnik może złożyć po jednej pracy w każdej z kategorii: projekt do wdrożenia i projekt z fantazją. Warunkiem uczestniczenia w konkursie jest ukończenie 18 lat. Do konkursu zapraszamy profesjonalistów, ale także osoby, które nigdy wcześniej nie próbowały swoich sił w projektowaniu. Celem konkursu jest pobudzenie do działania i tworzenia.

- Zgłoszone prace oceniane będą za oryginalność i innowacyjność, nawiązanie do designu Mazdy oraz estetykę i realność wdrożenia. Ważna będzie również spójność koncepcji na obie wersje flakonu – męską i damską. Przede wszystkim jednak liczy się pomysł. Projekt nie musi być profesjonalnie przygotowany – wystarczy nam szkic i krótki opis koncepcji autora. Konkurs jest dla osób z fantazją, które najlepiej w projekcie oddadzą Zoom-Zoom i linię designu Mazdy KODO - Dusza ruchu – podkreśla Peter Birtwhistle, główny projektant Mazdy w Europie, honorowy członek jury konkursu.

Zaproszenie do współpracy przy konkursie Zoom-Zoom Mazda Design przyjęli: Maja Ganszyniec, uznana designerka, przewodnicząca jury, wspomniany Peter Birtwhistle – główny projektant Mazdy w Europie, Fryderyk Zyska – laureat nagrody Grand Prix konkursu Zoom-Zoom Mazda Design 2010 oraz przedstawicielki partnera merytorycznego konkursu, Międzynarodowego Festiwalu Designu w Łodzi Małgorzata Żmijska, manager Festiwalu i Agnieszka Kajper – wybitna projektantka specjalizująca się w designie szkła.

Patronem merytorycznym konkursu Mazda Design został Międzynarodowy Festiwal Designu w Łodzi – od lat ekspert w dziedzinie designu w Polsce.

- Nasze jury to w większości eksperci w dziedzinie designu, ale także ludzie uosabiający Zoom-Zoom, czyli radość z życia, dynamizm i energię. Każdy model Mazdy jest projektowany tak, by zapewniać wyjątkową przyjemność podróżowania. Chcemy, aby uczestnicy konkursu poczuli w sobie Zoom-Zoom i pomyśleli jak je wyrazić w projekcie flakonów perfum. Liczymy, że powstanie dużo ciekawych prac – mówi Magdalena Węglewska, dyrektor PR Mazda Motor Poland.

Kreatorem limitowanej edycji zapachu Zoom-Zoom jest Douglas, największa sieć perfumerii w Polsce, i jej ekspert – Monika Kaleta – absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego na Wydziale Chemii i perfumiarz w firmie Pollena Aroma w Warszawie.

- Douglas wie doskonale, jakie zapachy podobają się Polakom i potrafi przewidzieć jakie perfumy pokochają. Za Douglasem stoi 10 lat doświadczeń i obserwowania ludzi w perfumeriach; z tej wiedzy eksperckiej chcemy skorzystać przy tworzeniu naszego zapachu – podkreśla Magdalena Węglewska.

Z kilku kreacji perfumeryjnych Douglas, Kayah i Mazda wybiorą zapach, który najlepiej odda filozofię Zoom-Zoom.

- Z badań SMG/ KRC „Douglas. Jakie zapachy lubią Polacy” wynika, że ponad 90% z nas preferuje kompozycje lekkie i orzeźwiające. Dokładnie takie kupują w naszych perfumeriach – dobrym przykładem jest Acqua di Goia czy Miss Dior Chérie, które są u nas bestsellerami. W ten trend wpisuje się filozofia Zoom-Zoom oparta na świeżości i witalności. Myślę, że zapach, który stworzymy przypadnie do gustu Polakom – mówi Elżbieta Plichta, PR Manager Douglasa.

Zapach, wraz z flakonem autorstwa polskiego projektanta, w limitowanej, kolekcjonerskiej edycji trafi jesienią na półki Douglas House of Beauty, największej perfumerii w Polsce, w warszawskiej Arkadii. - Wybraliśmy tę perfumerię ze względu na nowoczesny design wnętrza, światło, przestrzeń i pozytywną energię miejsca – dodaje Magdalena Węglewska.

NAGRODY W KONKURSIE ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN

-nagroda Grand Prix - Realizacja zwycięskiego projektu, roczne stypendium na studiach podyplomowych w zakresie Design Management na wybranej uczelni w Polsce lub nagroda pieniężna 10 000 zł. Zestaw toreb podróżnych Mazda

- Nagroda za zajęcie 2. miejsca - 4 000 zł oraz nawigacja TomTom

- Wyróżnienie Honorowego Członka Jury Petera Birthwhistle (w kategorii projekt z fantazją) 2 000 zł oraz nawigacja TomTom

- Nagroda dla najlepiej ocenionego projektu przez internautów - Nawigacja TomTom oraz zestaw toreb podróżnych Mazda

- Nagroda dla 3 najbardziej aktywnych internautów - Nawigacja TomTom

JURY KONKURSU ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN

MAJA GANSZYNIEC – absolwentka Architektury Wnętrz na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Royal College of Art (Design Product) oraz Politecnico di Milano (Design). Zajmuje się szeroko pojętym projektowaniem przedmiotów użytkowych, wnętrz i wystaw. Jej realizacje były wielokrotnie prezentowane i nagradzane na wystawach i festiwalach promujących design. Projektantka jest laureatką konkursu Selected Works, organizowanego przez Royal College of Art oraz stypendium Young Design 2009 Instytutu Wzornictwa Przemysłowego. Obecnie wraz z Krystianem Kowalskim i Pawłem Jasiewiczem prowadzi w Warszawie studio projektowe Kompott.

FRYDERYK ZYSKA - laureat nagrody Grand Prix konkursu Zoom-Zoom Mazda Design 2010, Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Wydziału Form Przemysłowych. Prowadzi studio projektowe Diuk Concept Store w Krakowie. Pasjonat motoryzacji.

MAŁGORZATA ŻMIJSKA - przedstawicielka partnera merytorycznego konkursu, Międzynarodowego Festiwalu Designu w Łodzi. Absolwentka Wydziału Ekonomiczno - Socjologicznego, kierunek socjologia ze specjalizacją komunikowanie i media. Od 2005 roku aktywnie działająca w zakresie organizacji wydarzeń kulturowych. W latach 2005-2009 koordynator podczas Międzynarodowego Festiwalu Fotografii oraz Międzynarodowego Festiwalu Designu (od pierwszej edycji). W 2008 roku realizowała na zlecenie Instytutu Adama Mickiewicza i Fundacji Edukacji Wizualnej międzynarodowy projekt „Photopoland” promujący polskich fotografów na świecie (m.in. Nicolas Grospierre, Kramarz & Łodzińska, Szymon Rogiński, Przemysław Pokrycki). Od 2008 r. swoją ścieżkę rozwoju zawodowego powiązała z szeroko rozumianym designem. W 2010 roku zrealizowała projekt „O!to design. Spotkanie z polskim designem” prezentujący dorobek kolejnych etapów rozwoju polskiego designu. W tym samym roku została managerem Międzynarodowego Festiwalu Designu w Łodzi.

AGNIESZKA KAJPER - przedstawicielka partnera merytorycznego konkursu, Międzynarodowego Festiwalu Designu w Łodzi. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu (Wzornictwo, Projektowanie Szkła). Stypendystka VSVU w Bratysławie oraz Instytutu Szkła i Ceramiki w Koblenz. Nagradzana w konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych m.in. za instalację KRĘGO_ SŁUP i PRACE OGRODOWE. Zrealizowała zestaw kieliszków VOLVER dla firmy Meble VOX oraz karafkę Z KROPLĄ dla firmy BRAUN. Poza projektowaniem szkła użytkowego oraz artystycznego, realizuje szersze działania w grupie projektowej Wzorowo.

PETER BIRTWHISTLE – honorowy członek kapituły, główny projektant europejskiego centrum R&D Mazdy w Oberursel, prowadzi międzynarodowy zespół designerów. Jest odpowiedzialny za tworzenie nowych modeli, samochodów koncepcyjnych i prototypów. Studiował projektowanie motoryzacyjne w Royal College of Art w Londynie. Do zespołu Mazdy dołączył jako starszy projektant w 1988 roku i wkrótce został wiodącym ekspertem od europejskich projektów Mazdy. W wolnych chwilach podróżuje, gotuje, maluje i łowi ryby.