Logo
WiadomościAktualnościNowa edycja konkursu Mazda Design

Nowa edycja konkursu Mazda Design

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Mazda Motor Poland ogłasza ogólnopolski konkurs designu Poczuj radość tworzenia, polegający na zaprojektowaniu flakonów dla perfum Zoom-Zoom (wersja dla kobiet i mężczyzn)

Nowa edycja konkursu Mazda Design
Auto Świat
Nowa edycja konkursu Mazda Design

Obie wersje zapachowe zostaną stworzone wspólnie z Kayah i perfumerią Douglas. Będą odzwierciedleniem koncepcji Zoom-Zoom, jedyne w swoim rodzaju, pełne energii, ekspresji i radości. Już 18 kwietnia na stronie www.mazdadesign.pl zostanie uruchomiony specjalny serwis konkursowy.

Prace konkursowe będzie można składać na stronie internetowej od 18 kwietnia do 6 czerwca br. Każdy uczestnik może złożyć po jednej pracy w każdej z kategorii: projekt do wdrożenia i projekt z fantazją. Warunkiem uczestniczenia w konkursie jest ukończenie 18 lat. Do konkursu zapraszamy profesjonalistów, ale także osoby, które nigdy wcześniej nie próbowały swoich sił w projektowaniu. Celem konkursu jest pobudzenie do działania i tworzenia.

- Zgłoszone prace oceniane będą za oryginalność i innowacyjność, nawiązanie do designu Mazdy oraz estetykę i realność wdrożenia. Ważna będzie również spójność koncepcji na obie wersje flakonu – męską i damską. Przede wszystkim jednak liczy się pomysł. Projekt nie musi być profesjonalnie przygotowany – wystarczy nam szkic i krótki opis koncepcji autora. Konkurs jest dla osób z fantazją, które najlepiej w projekcie oddadzą Zoom-Zoom i linię designu Mazdy KODO - Dusza ruchu – podkreśla Peter Birtwhistle, główny projektant Mazdy w Europie, honorowy członek jury konkursu.

Zaproszenie do współpracy przy konkursie Zoom-Zoom Mazda Design przyjęli: Maja Ganszyniec, uznana designerka, przewodnicząca jury, wspomniany Peter Birtwhistle – główny projektant Mazdy w Europie, Fryderyk Zyska – laureat nagrody Grand Prix konkursu Zoom-Zoom Mazda Design 2010 oraz przedstawicielki partnera merytorycznego konkursu, Międzynarodowego Festiwalu Designu w Łodzi Małgorzata Żmijska, manager Festiwalu i Agnieszka Kajper – wybitna projektantka specjalizująca się w designie szkła.

Patronem merytorycznym konkursu Mazda Design został Międzynarodowy Festiwal Designu w Łodzi – od lat ekspert w dziedzinie designu w Polsce.

- Nasze jury to w większości eksperci w dziedzinie designu, ale także ludzie uosabiający Zoom-Zoom, czyli radość z życia, dynamizm i energię. Każdy model Mazdy jest projektowany tak, by zapewniać wyjątkową przyjemność podróżowania. Chcemy, aby uczestnicy konkursu poczuli w sobie Zoom-Zoom i pomyśleli jak je wyrazić w projekcie flakonów perfum. Liczymy, że powstanie dużo ciekawych prac – mówi Magdalena Węglewska, dyrektor PR Mazda Motor Poland.

Kreatorem limitowanej edycji zapachu Zoom-Zoom jest Douglas, największa sieć perfumerii w Polsce, i jej ekspert – Monika Kaleta – absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego na Wydziale Chemii i perfumiarz w firmie Pollena Aroma w Warszawie.

- Douglas wie doskonale, jakie zapachy podobają się Polakom i potrafi przewidzieć jakie perfumy pokochają. Za Douglasem stoi 10 lat doświadczeń i obserwowania ludzi w perfumeriach; z tej wiedzy eksperckiej chcemy skorzystać przy tworzeniu naszego zapachu – podkreśla Magdalena Węglewska.

Z kilku kreacji perfumeryjnych Douglas, Kayah i Mazda wybiorą zapach, który najlepiej odda filozofię Zoom-Zoom.

- Z badań SMG/ KRC „Douglas. Jakie zapachy lubią Polacy” wynika, że ponad 90% z nas preferuje kompozycje lekkie i orzeźwiające. Dokładnie takie kupują w naszych perfumeriach – dobrym przykładem jest Acqua di Goia czy Miss Dior Chérie, które są u nas bestsellerami. W ten trend wpisuje się filozofia Zoom-Zoom oparta na świeżości i witalności. Myślę, że zapach, który stworzymy przypadnie do gustu Polakom – mówi Elżbieta Plichta, PR Manager Douglasa.

Zapach, wraz z flakonem autorstwa polskiego projektanta, w limitowanej, kolekcjonerskiej edycji trafi jesienią na półki Douglas House of Beauty, największej perfumerii w Polsce, w warszawskiej Arkadii. - Wybraliśmy tę perfumerię ze względu na nowoczesny design wnętrza, światło, przestrzeń i pozytywną energię miejsca – dodaje Magdalena Węglewska.

NAGRODY W KONKURSIE ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN

-nagroda Grand Prix - Realizacja zwycięskiego projektu, roczne stypendium na studiach podyplomowych w zakresie Design Management na wybranej uczelni w Polsce lub nagroda pieniężna 10 000 zł. Zestaw toreb podróżnych Mazda

- Nagroda za zajęcie 2. miejsca - 4 000 zł oraz nawigacja TomTom

- Wyróżnienie Honorowego Członka Jury Petera Birthwhistle (w kategorii projekt z fantazją) 2 000 zł oraz nawigacja TomTom

- Nagroda dla najlepiej ocenionego projektu przez internautów - Nawigacja TomTom oraz zestaw toreb podróżnych Mazda

- Nagroda dla 3 najbardziej aktywnych internautów - Nawigacja TomTom

JURY KONKURSU ZOOM-ZOOM MAZDA DESIGN

MAJA GANSZYNIEC – absolwentka Architektury Wnętrz na Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Royal College of Art (Design Product) oraz Politecnico di Milano (Design). Zajmuje się szeroko pojętym projektowaniem przedmiotów użytkowych, wnętrz i wystaw. Jej realizacje były wielokrotnie prezentowane i nagradzane na wystawach i festiwalach promujących design. Projektantka jest laureatką konkursu Selected Works, organizowanego przez Royal College of Art oraz stypendium Young Design 2009 Instytutu Wzornictwa Przemysłowego. Obecnie wraz z Krystianem Kowalskim i Pawłem Jasiewiczem prowadzi w Warszawie studio projektowe Kompott.

FRYDERYK ZYSKA - laureat nagrody Grand Prix konkursu Zoom-Zoom Mazda Design 2010, Absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Wydziału Form Przemysłowych. Prowadzi studio projektowe Diuk Concept Store w Krakowie. Pasjonat motoryzacji.

MAŁGORZATA ŻMIJSKA - przedstawicielka partnera merytorycznego konkursu, Międzynarodowego Festiwalu Designu w Łodzi. Absolwentka Wydziału Ekonomiczno - Socjologicznego, kierunek socjologia ze specjalizacją komunikowanie i media. Od 2005 roku aktywnie działająca w zakresie organizacji wydarzeń kulturowych. W latach 2005-2009 koordynator podczas Międzynarodowego Festiwalu Fotografii oraz Międzynarodowego Festiwalu Designu (od pierwszej edycji). W 2008 roku realizowała na zlecenie Instytutu Adama Mickiewicza i Fundacji Edukacji Wizualnej międzynarodowy projekt „Photopoland” promujący polskich fotografów na świecie (m.in. Nicolas Grospierre, Kramarz & Łodzińska, Szymon Rogiński, Przemysław Pokrycki). Od 2008 r. swoją ścieżkę rozwoju zawodowego powiązała z szeroko rozumianym designem. W 2010 roku zrealizowała projekt „O!to design. Spotkanie z polskim designem” prezentujący dorobek kolejnych etapów rozwoju polskiego designu. W tym samym roku została managerem Międzynarodowego Festiwalu Designu w Łodzi.

AGNIESZKA KAJPER - przedstawicielka partnera merytorycznego konkursu, Międzynarodowego Festiwalu Designu w Łodzi. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu (Wzornictwo, Projektowanie Szkła). Stypendystka VSVU w Bratysławie oraz Instytutu Szkła i Ceramiki w Koblenz. Nagradzana w konkursach ogólnopolskich i międzynarodowych m.in. za instalację KRĘGO_ SŁUP i PRACE OGRODOWE. Zrealizowała zestaw kieliszków VOLVER dla firmy Meble VOX oraz karafkę Z KROPLĄ dla firmy BRAUN. Poza projektowaniem szkła użytkowego oraz artystycznego, realizuje szersze działania w grupie projektowej Wzorowo.

PETER BIRTWHISTLE – honorowy członek kapituły, główny projektant europejskiego centrum R&D Mazdy w Oberursel, prowadzi międzynarodowy zespół designerów. Jest odpowiedzialny za tworzenie nowych modeli, samochodów koncepcyjnych i prototypów. Studiował projektowanie motoryzacyjne w Royal College of Art w Londynie. Do zespołu Mazdy dołączył jako starszy projektant w 1988 roku i wkrótce został wiodącym ekspertem od europejskich projektów Mazdy. W wolnych chwilach podróżuje, gotuje, maluje i łowi ryby.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: