Pojawienie się wersji coupe nie powinno nikogo dziwić, gdyż japoński producent zaprezentował już w styczniu zakamuflowany jej koncept podczas Detroit Auto Show 2012. Podobnie jak w przypadku coupe, także nowy sedan Accord stanowi ewolucję 8. generacji, który jest jak podkreśla producent „bardziej wyrzeźbiony i dynamiczny”. Chociaż nie opublikowano jeszcze oficjalnych zdjęć wnętrza, to można się spodziewać wielu istotnych dla użytkownika zmian.
W wyposażeniu standardowym przewidziano kilka nowości jak m.in. system wykrywania przeszkód na drodze, system ostrzegający rpzed zmiana pasa ruchu, czy lusterko wsteczne z kamera cofania. Producent zmniejszył także masę pojazdu, co miało na celu poprawić dynamikę jazdy.
Zapowiedziano wprowadzenie trzech nowych i zmodernizowanych jednostek napędowych. W ofercie znajdzie się napęd hybrydowy łaczący czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemnosci skokowej 2.0 l o mocy 120 kW (161 KM) z elektrycznym o mocy 6 kW, które współpracują z przekładnią bezstopniową E-CTV.
Nowa Honda Accord w USA będzie w swojej klasie konkurować z takimi samochodami jak m.in. Nissan Altima, Toyota Camry, VW Passat, Ford Fusion i Chevrolet Malibu.Honda nie potwierdziła jeszcze, czy obie wersje nadwozia Accorda w najnowszym wydaniu będą również dostępne na innych rynkach, w tym w Europie.