Toyota jakiś czas temu zaprezentowała zdjęcia studyjne nowego Aurisa i przekazała pierwsze informacje na jego temat. Teraz, niespełna tydzień przed oficjalną premiera w Paryżu, przekazuje kolejną porcję wiadomości.
Nowa Toyota Auris, podobnie jak Avensis, będzie produkowana w brytyjskiej fabryce marki w Burnaston. W gamie silników znajdzie się pięć jednostek napędowych: dwie benzynowe o pojemnościach 1.33 oraz 1.6, dwie dieslowskie (1.4 i 2.0) i oczywiście wersja hybrydowa. Przyjrzyjmy się tej ostatniej.
Poprzednia generacja Aurisa w hybrydowej odmianie była drugim najlepiej sprzedającym się samochodem tej kategorii w Europie (zaraz po Priusie). Teraz może się to zmienić.
Połączenie benzynowego motoru 1.8 z elektrycznym silnikiem o mocy 60kW daje maksymalnie 136 KM. W zależności o stanu naładowania baterii oraz stylu jazdy, nowy Auris Hybrid może pokonać do 2 km bez użycia silnika spalinowego (w trybie EV, nie przekraczając 50 km/h).
Przyspieszenie od 0-100 km/h w hybrydowym Aurisie wynosi 10.9 sekundy, a prędkość maksymalna kończy się na 180 km/h. Emisja CO2 w aucie poruszającym się na 15-calowych felgach mieści się w 89 g/km.
Nowa generacja Toyoty Auris Hybrid charakteryzuje się obniżonym środkiem ciężkości, co pozwoliło zredukować sztywność sprężyn i stabilizatorów. To z kolei przekłada się na wyższy komfort podróżowania i lepszą precyzję układu kierowniczego.
Toyota Auris Hybrid będzie dostepna w czterech wersjach wyposażeniowych: Live, Active, Style oraz Lounge. Więcej o modelu dowiemy się podczas Paris Moto Show.
Nowa hybrydowa Toyota Auris na Paris Moto Show
Nowa hybrydowa Toyota Auris na Paris Moto Show