Może trochę zaskakująco Toyota oficjalnie zaprezentuje nową generację modelu Land Cruiser (seria 200) dopiero podczas nadchodzących targów w Sydney, a nie na przebiegającym salonie we Frankfurcie. Według dostępnych informacji jest tak, dlatego że Australia zawsze odgrywała ważną rolę przy rozwoju Land Cruisera, tak więc premiera w Sydney ma być ukłonem w jej stronę. Europejska premiera modelu Land Cruiser 200 odbędzie się w rosyjskim Sankt Petersburgu, a sprzedaż na rynkach europejskich rozpocznie się już w grudniu.
Samochód otrzymał gruntownie zmodyfikowaną platformę podwoziową z konstrukcją ramową, przy czym długość auta zwiększyła się o 60 mm do 4950 mm przy zachowaniu rozstawu osi 2850 mm. Wysokość auta w zależności od rodzaju zawieszenia wynosi 1865-1910 mm. Szerokość osiąga wartość 1970 mm, czyli o trzy centymetry więcej niż w poprzednim modelu serii 100.
Land Cruiser 200 na rynkach europejskich najprawdopodobniej oferowany będzie z zupełnie nową jednostką wysokoprężną 4,5 l D-4D V8 w kombinacji z nową 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Silnik oferuje maksymalny moment obrotowy 650 Nm w zakresie 1600-2800 obr./min i moc 210 kW (285 KM) przy 3600 obr./min. Samochód z tym silnikiem zadowala się 10,2 l oleju napędowego na 100 km, co oznacza poprawę w stosunku do poprzedniej jednostki 4,2 TD L6 o 4%.
Drugim silnikiem w ofercie będzie zmodyfikowany silnik benzynowy 4,7 VVT-i V8, który współpracuje z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów. Benzynowy silnik produkuje moc 212 kW (288 KM) przy 5400 obr./min i moment obrotowy 445 Nm przy 3400 obr./min. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 14,4 l/100 km, co oznacza poprawę o 12%. Obie jednostki pełnią normę emisji spalin Euro IV.
Nowa generacja nie przyniosła tylko zmiany stylistyki i jednostki napędowej. W ofercie jest teraz kilka ciekawych technologii, z których warty uwagi jest np. system Crawl Control (oferowany w połączeniu z silnikiem benzynowym), który automatycznie reguluje pracę silnika i hamulców przy bardzo niskich obrotach i zapobiega tak buksowaniu, jak i blokowaniu kół. Podczas jazdy w ekstremalnie trudnym terenie kierowca steruje autem tylko kręcąc kierownicą. Lepszą stabilność auta zapewnia kinetyczny dynamiczny system zawieszenia (KDSS), który aktywnie steruje belkami stabilizatorów na przedniej i tylnej osi za pomocą dwóch hydraulicznych cylindrów sterujących. Oczywiście nowa generacja Toyoty Land Cruiser cechuje się także bogatszym wyposażeniem standardowym. O bezpieczeństwo załogi dba nowoopracowany system ABS dostosowany do różnego rodzaju warunków jezdnych, system stabilizacji toru jazdy (VSC), system rozdzielenia siły hamowania (EBD) czy 10 poduszek powietrznych.