Może trochę zaskakująco Toyota oficjalnie zaprezentuje nową generację modelu Land Cruiser (seria 200) dopiero podczas nadchodzących targów w Sydney, a nie na przebiegającym salonie we Frankfurcie. Według dostępnych informacji jest tak, dlatego że Australia zawsze odgrywała ważną rolę przy rozwoju Land Cruisera, tak więc premiera w Sydney ma być ukłonem w jej stronę. Europejska premiera modelu Land Cruiser 200 odbędzie się w rosyjskim Sankt Petersburgu, a sprzedaż na rynkach europejskich rozpocznie się już w grudniu.
Samochód otrzymał gruntownie zmodyfikowaną platformę podwoziową z konstrukcją ramową, przy czym długość auta zwiększyła się o 60 mm do 4950 mm przy zachowaniu rozstawu osi 2850 mm. Wysokość auta w zależności od rodzaju zawieszenia wynosi 1865-1910 mm. Szerokość osiąga wartość 1970 mm, czyli o trzy centymetry więcej niż w poprzednim modelu serii 100.
Land Cruiser 200 na rynkach europejskich najprawdopodobniej oferowany będzie z zupełnie nową jednostką wysokoprężną 4,5 l D-4D V8 w kombinacji z nową 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Silnik oferuje maksymalny moment obrotowy 650 Nm w zakresie 1600-2800 obr./min i moc 210 kW (285 KM) przy 3600 obr./min. Samochód z tym silnikiem zadowala się 10,2 l oleju napędowego na 100 km, co oznacza poprawę w stosunku do poprzedniej jednostki 4,2 TD L6 o 4%.
Drugim silnikiem w ofercie będzie zmodyfikowany silnik benzynowy 4,7 VVT-i V8, który współpracuje z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów. Benzynowy silnik produkuje moc 212 kW (288 KM) przy 5400 obr./min i moment obrotowy 445 Nm przy 3400 obr./min. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 14,4 l/100 km, co oznacza poprawę o 12%. Obie jednostki pełnią normę emisji spalin Euro IV.
Nowa generacja nie przyniosła tylko zmiany stylistyki i jednostki napędowej. W ofercie jest teraz kilka ciekawych technologii, z których warty uwagi jest np. system Crawl Control (oferowany w połączeniu z silnikiem benzynowym), który automatycznie reguluje pracę silnika i hamulców przy bardzo niskich obrotach i zapobiega tak buksowaniu, jak i blokowaniu kół. Podczas jazdy w ekstremalnie trudnym terenie kierowca steruje autem tylko kręcąc kierownicą. Lepszą stabilność auta zapewnia kinetyczny dynamiczny system zawieszenia (KDSS), który aktywnie steruje belkami stabilizatorów na przedniej i tylnej osi za pomocą dwóch hydraulicznych cylindrów sterujących. Oczywiście nowa generacja Toyoty Land Cruiser cechuje się także bogatszym wyposażeniem standardowym. O bezpieczeństwo załogi dba nowoopracowany system ABS dostosowany do różnego rodzaju warunków jezdnych, system stabilizacji toru jazdy (VSC), system rozdzielenia siły hamowania (EBD) czy 10 poduszek powietrznych.
Galeria zdjęć
Nowa Toyota Land Cruiser V8 – pracowity mamut
Nowa Toyota Land Cruiser V8 – pracowity mamut
Nowa Toyota Land Cruiser V8 – pracowity mamut
Nowa Toyota Land Cruiser V8 – pracowity mamut
Nowa Toyota Land Cruiser V8 – pracowity mamut
Nowa Toyota Land Cruiser V8 – pracowity mamut