Łącznie ponad 2.000 nowych części różni najnowszą generację samochodu Mercedes-BenzKlasy C od poprzednika. Podstawę obecnego programu indywidualizacji Klasy C stanowią dwie linie stylistyczne ELEGANCE i AVANTGARDE, które są obecnie jeszcze bardziej zróżnicowane.
Klasa C jest modelem Mercedesa o największej sprzedaży i ma dla firmy ze Stuttgartu szczególne znaczenie. Aktualny typoszereg znalazł od marca 2007 ponad milion nabywców na świecie. Po wprowadzeniu na rynek pierwszej Klasy C w roku 1982 (W 201, występującej pod handlową nazwą „190”) Mercedes-Benz sprzedał w tym segmencie łącznie ponad 8,5 miliona pojazdów. Również w roku 2010 Klasa C zajmowała czołowe miejsca w statystykach rejestracji nowych aut. W Polsce Klasę C w obu podstawowych wersjach nadwoziowych wybrało w ubiegłym roku 744 Klientów.
Klasa C wygląda teraz jeszcze bardziej dynamicznie. Przód samochodu dostosowano do nowej linii stylistycznej marki. Jego centralny element - atrapa chłodnicy – jest teraz bardziej zauważalna. Dolny, środkowy wlot powietrza zwęża się do góry niczym odwrócona litera „V”, optycznie podpierając grill Klasy C. Z kolei wyraźnie narysowana górna linia zderzaka jest kontynuacją centralnego kształtu „V” i rozszerza się ku górze. Lampy przednie rozciągają się teraz dalej, aż na maskę i są dobrze widoczne z boku. Boczne wloty powietrza zderzaka są osadzone dosyć głęboko, nadając Klasie C przysadzisty wygląd.
Z tyłu Klasy C, w obrębie zderzaka, krawędzie poszczególnych świateł i ich linie podziału zostały poprowadzone na nowo tak, by bardziej podkreślać szerokość limuzyny i modelu kombi. Zabieg ten jeszcze wyraźniej rzuca się w oczy dzięki bardziej stromo wznoszącym się bocznym częściom krawędzi świateł odblaskowych w kierunku zasadniczych świateł tylnych. Światła odblaskowe w ich górnej część płynnie przechodzą z boku w linię podziału zderzaka i błotnika podkreślając sportowy charakter Klasy C. Szczególne wrażenie głębi świateł tylnych uzyskano dzięki sprytnemu zabiegowi: kierunkowskazy LED, umieszczone po środku lampy, wydają się lewitować nad górnymi i dolnymi, czerwonymi pasami świateł mijania, co przywodzi na myśl poprzednie generacje Klasy C. Szczególnie nocą tylne lampy Klasy Csą bardzo rozpoznawalne.
Główny wysiłek działań designerów we wnętrzu skupiał się na ukształtowaniu nowej deski rozdzielczej ze zintegrowanym wyświetlaczem, która dostarcza lepszych wrażeń wizualnych i dotykowych. Galwanizowane wykończenia powierzchni elementów obsługi są dopracowane w szczegółach. Listwa zestawu wskaźników, poszerzona przez element schodkowy, obejmuje obecnie także centralny ekran monitora i jest przeciągnięta aż do miejsca pasażera po prawej stronie kierowcy. Dysze nawiewu umiejscowione centralnie mają kształt trapezu, z kolei te leżące skrajnie, przy drzwiach, są okrągłe, a ich dopracowanie podkreślone jest poprzez galwanizowane elementy ozdobne.
W środkowym panelu obsługi widać nową generację przyrządów o srebrnych podłużnych przyciskach. W zestawieniu z matowymi przyciskami, strefami o wysokim połysku i nowym kołem kierownicy podkreślony został komfort wnętrza nowej generacji Klasy C. Razem z nową generacją telematyki udoskonalony model Klasy C wyposażono również w nowy zestaw wskaźników ze zintegrowanym ekranem wyświetlacza. Główny zestaw wskaźników umieszczono w trzech współosiowych pierścieniach o galwanizowanych powierzchniach, otwarcie demonstrujących sportowe ambicje Klasy C.
Zużycie paliwa nowej generacji Klasy C udało się obniżyć w zależności od wersji nawet o ok. 31 procent. Wszystkie modele Klasy C o napędzie na tylne koła są wyposażone seryjnie w funkcję ECO Start-Stop. Z kolei wszystkie silniki mają obecnie oznaczenie BlueEFFICIENCY, co sygnalizuje, że są wyjątkowo sprawne i gospodarują paliwem oszczędzając środowisko w szczególnym stopniu.
Wszystkie silniki benzynowe nowej generacji Klasy C mają wtrysk bezpośredni. Szczególną niespodzianką jest wprowadzenie nowego silnika benzynowego V6 w C 350 BlueEFFICIENCY o innowacyjnej, wysoko sprawnej technologii BlueDIRECT. Na przykładzie silnika sześciocylindrowego szczególnie wyraźnie można się przekonać o skoku wydajności: wyraźnie wzrosła jego moc: silnik C 350 BlueEFFICIENCY zapewnia teraz 306 KM i 370 Nm. Także silniki benzynowe czterocylindrowe, które w 2009 roku poczyniły wielki skok ewolucyjny uzyskując wtrysk bezpośredni i turbodoładowanie, charakteryzują się wysoką sprawnością i wzorcową wręcz oszczędnością.
Najbardziej oszczędny model Mercedesa Klasy C stał się teraz jeszcze bardziej oszczędny: C 220 CDI BlueEFFICIENCY z ręczną skrzynią mechaniczną i funkcją ECO start-stop w standardzie pali średnio 4,4 litra oleju napędowego/100 km – 0,4 litra mniej niż dotąd. Odpowiada to jedynie 117 g CO2 na kilometr. W połączeniu z dodatkowo udoskonaloną automatyczną skrzynią 7G-TRONIC PLUS i funkcją ECO Start-Stop w standardzie modele C 220 CDI BlueEFFICIENCY i C 250 CDI BlueEFFICIENCY zajmują ex aequo pierwsze miejsce w kategorii oszczędność paliwa. Wystarcza im jedynie 4,8 litra oleju napędowego/100 km w łączonym cyklu zużycia paliwa. Odpowiada to emisji CO2 rzędu 125 gramów na kilometr.
Wyposażona w łącznie dziesięć nowych systemów asystujących kierowcy - od rozpoznawania symptomów zmęczenia kierowcy ATTENTION ASSIST aż po regulowanie odstępu do poprzedzającego samochodu DISTRONIC PLUSKlasa C wspięła się na nowy poziom bezpieczeństwa. Systemy asystujące posługują się najnowocześniejszą techniką radarową, kamerową i czujnikową, które zaprzężono do diagnozowania i zapobiegania wypadkom, których częste przyczyny, to zbyt mały odstęp, przemęczenie i ograniczone pole widzenia.