Od czasu debiutu w 1999 r. marka z czterema pierścieniami dziewięciokrotnie wygrała ten legendarny, francuski wyścig modelami R8, R10 TDI i R15 TDI. Cel na przyszły sezon jest bardzo prosty –zdobycie kolejnego trofeum i utrzymanie zwycięskiej passy, pokonując ekipę najgroźniejszego rywala Peugeota.
W 2011 roku załogi Audi po raz pierwszy będą rywalizować zamkniętym pojazdem klasy LMP1 od wspomnianego 1999 roku. Stało się tak ze względu na lepsze własności aerodynamiczne. Kolejną widoczną na pierwszy rzut oka zmianą w nadwoziu jest specjalna płetwa, zainstalowana z tyłu na pokrywie silnika, zapobiegająca oderwaniu się pojazdu od podłoża po wpadnięciu w poślizg przy wysokich prędkościach. Nowa wyścigówka Audi wyróżnia się poza tym dużymi reflektorami w technice LED, których diody umieszczone są w kształcie cyfry „1”, nawiązując do pierwszego logo niemieckiej marki i jasno dając do zrozumienia aspiracje producenta.
Zobacz też najnowszą broń Peugeota w Le Mans <<<Nowy regulamin wymógł na inżynierach Audi również zastosowanie mniejszego silnika. Sercem R18 nadal będzie jednostka wysokoprężna (motory TDI są stosowane od 2006 r.), ale nie 5.5 V10, a podwójnie doładowana 3.7 V6, sprzężona z 6-stopniową skrzynią biegów. Samochód posiada konstrukcję z włókna węglowego, która jest wytrzymała, a przy tym bardzo lekka.
Pierwsze oficjalne testy Audi R18 odbędą się na torze w Le Mans 24 kwietnia 2011 roku. Oficjalny debiut samochodu w wyścigu zaplanowano na 6-godzinną rywalizację na belgijskim torze Spa-Francorschamps, która odbędzie się 8 maja 2011 roku, poprzedzając docelowe 24h Le Mans (11/12 czerwca). W pierwszym wyścigu nowego sezonu w amerykańskim Sebring team Audi Sport wystartuje jeszcze modelem R15 TDI.