Popularność Toyoty Prius pokazuje, że ekologiczny samochód musi się wyróżniać z tłumu. Samochody hybrydowe, które wyglądają dokładnie tak samo, jak ich bliźniacze modele z silnikami spalinowymi, nie sprzedają się bowiem tak dobrze jak Prius. Toyota swoją nietypową stylistyką daje jasną informację, że samochód jest wyjątkowy. General Motors zrozumiało siłę nietradycyjnego designu i chce uatrakcyjnić swoje ekologiczne modele. Z tego powodu otworzyło centrum stylistyczne, które projektować będzie wyłącznie samochody elektryczne i hybrydowe.

Studio stworzono w ramach działu zaawansowanej stylistyki (GM Advanced Design Center). Pierwszym projektem będzie Chevrolet Volt (w dwóch wersjach), który w wersji koncepcyjnej zaprezentował się w styczniu br. podczas targów w Detroit.

Pierwsza wersja Chevroleta Volt napędzana będzie silnikiem elektrycznym, który czerpać będzie energię z baterii Li-Ion o wielkości tradycyjnego 4-cylindrowego silnika. W samochodzie zamontowany będzie także mały silnik spalinowy, którego zadaniem będzie doładowywanie akumulatorów podczas jazdy. Silnik nie będzie więc napędzał samochódu, ale tylko wytwarzał prąd, zwiększając zasięg. Baterie można też doładować przez podłączenie auta do zwykłego gniazdka.

Druga wersja napędzana będzie poprzez nowo opracowany system E-Flex, który łączy ogniwa paliwowe z akumulatorami Li-Ion. W ten sposób znacząco zwiększa się zasięg, a emisje obniżają się do zera.