Ten lekki dostawczy model włoskiego koncernu cieszy się dużym powodzeniem. Od swojego debiutu w 2001 roku sprzedany został w ponad 300 tysięcy egzemplarzach. Nowa generacja tego auta będzie mieć zmieniony wygląd, nowe silniki, a także będzie oferowana w nowej, wydłużonej wersji.

Wygląd zewnętrzny nowego Doblo nie wzbudzi raczej jakiejś sensacji, cechować się będzie oszczędną, ale dość praktyczną formą. Największe zmiany można zauważyć w przedniej części auta. Trochę przypominające te z modeli Berlingo czy Partner są przednie reflektory, powiększony znacznie został przedni grill, który podobnie jak w przypadku samochodów marki Audi, ma teraz kształt litery V. W tylnej części zmienione zostały zderzak oraz światła. Niewielkie zmiany zaszły także wewnątrz. Pojawiły się nowe kolory, materiały, kształt siedzeń czy deski rozdzielczej. Charakterystyczne jest także umieszczenie dźwigni zmiany biegów na wysokości deski rozdzielczej.

Jedną z zalet nowego Doblo powinny być ekonomiczne jednostki napędowe spełniające normę emisji spalin Euro 4. W momencie debiutu rynkowego Fiat Doblo oferowany będzie z dwoma jednostkami Multijet 1,9 105 KM i 1,3 75 KM, jednostką benzynową 1,4 Fire 77 KM, a także z silnikiem 1,6 Natural Power napędzanym benzyną i metanem. Wkrótce pojawią sie dwie kolejne jednostki wysokoprężne Multijet: 1,3 85 KM i 1,9 120 KM. Obie dysponować będą maksymalnym momentem obrotowym w wysokości 200 Nm.

Kolejną innowacją będzie pojawienie się wersji Maxi z wydłużonym rozstawem osi. W porównaniu ze zwykłą wersją długość auta oraz przestrzeni ładunkowej zwiększy się o 38 cm. Zwiększenie rozmiarów poprzez wydłużenie rozstawu osi a nie powiększenie zwisów tylnego i przedniego wpłynie na większą stabilność, dynamikę jazdy oraz większą ładowność. Długość przestrzeni ładunkowej wersji Maxi wynosić będzie 2.060 mm, pojemność 4 m3, a ładowność 850 kg.

Zobacz więcej o modelu Fiat Dablo