Nowa droga wojewódzka ma mieć długość 25 kilometrów. Zostanie zbudowana jako jednojezdniowa, ale w drugim etapie inwestycji, po analizach ruchu, może jej zostać dobudowana druga jezdnia. Pierwszym etapem budowy będzie ok. 12 km jezdni łączącej położoną w gminie Łysomice strefę przemysłową z planowanym węzłem przyszłej autostrady A-1 w Turznie. Skrzyżowanie z istniejąca drogą krajową nr 1 będzie bezkolizyjne - ,,jedynka" zostanie poprowadzona po wiadukcie ponad nową trasą. Według założeń Zarządu Dróg Wojewódzkich, termin rozpoczęcia inwestycji zostanie skorelowany z budową kujawsko-pomorskiego odcinka A-1, Nowe Marzy-Czerniewice.

Elementem modernizacji układu komunikacyjnego w tym rejonie będzie wiadukt nad torami kolejowymi w Ostaszewie. Rozwiązanie to zlikwiduje olbrzymie korki w Łysomicach, tworzące się obecnie w miejscu, gdzie "jedynka" krzyżuje się z drogą nr 552, która tuż za tym skrzyżowaniem przechodzi przez tory kolejowe.

Ważną rolę pełnić będzie tak zwana zintegrowana platforma przesiadkowa, zaplanowana w myślą o pracownikach fabryk położonych w Pomorskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej oraz mieszkańcach okolicznych miejscowości. Platforma połączy przystanek kolejowy z przystankiem autobusów komunikacji publicznej oraz przystankiem wewnętrznej komunikacji PSSE.

Na zlecenie Zarządu Dróg Wojewódzkich wstępną koncepcję układu komunikacyjnego północno-wschodniej części przyszłego Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego przygotował polski oddział spółki Ove Arup & Partners International Limited.