Do gamy jednostek 1,4 (58 kW/79 KM), 1,4 T-JET (114 kW/155 KM) i turbodiesla 1,6 JTD (88 kW/120 KM) w miniony weekend dołączyły silniki 1,4 T-JET (88 kW/120 KM) i 1,3 JTD (66 kW/90 KM). Na razie obie wersje dostępne są wyłącznie we Włoszech, ale z czasem powinny się pojawić również w ofercie polskich sprzedawców.
Pojawienie się jednostki 1,4 T-JET było długo oczekiwane, ponieważ przepaść cenowa pomiędzy podstawową wersją wolnossącą i topową odmianą 1,4 T-JET o mocy 155 KM była zbyt duża. Wersja o mocy 120 KM oferuje przy tym bardzo przyjemne osiągi. Przyzwoita moc i moment obrotowy 206 Nm przy 2000 obr./min są w stanie rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 8,8 s. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi przy tym zadowalających 6,1 l/100 km.
Najmniejszy jak na razie turbodiesel 1,3 JTD tak naprawdę ma pojemność 1248 cm3. Moc 66 kW (90 KM) to bardzo dobry wynik, ale głównym przeznaczeniem silnika ma być oszczędna jazda. Mały turbodiesel na pewno odniesie sukces zwłaszcza we Francji, Włoszech czy Niemczech.
Jeszcze w tym roku powinno się przedstawić najmocniejsze MiTo GTA, które napędzane będzie turbodoładowaną jednostką benzynową o pojemności 1,8 l i mocy 169 kW (230 KM).
Alfa Romeo Mito - nowe silnikiSilnik1,4 T-JET (120 KM)1,3 JTD (90 KM)Pojemność skokowa [cm3]13681248Zaworów/cylindrów4/44/4Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]88 (120)/500066 (90)/4000Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min]206/1750200/2000Prędkość maksymalna [km/h]198178Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]8,811,8Zużycie paliwa w cyklu mieszanym [l/100 km]6,14,5Cena we Włoszech [Progression]16.350 €17.350 €Cena we Włoszech [Distinctive]17.950 €18.950 €