Terenową Toyotę Land Cruiser (120) poddano na nowy rok modelowy kilku zmianom.Silniki zmodernizowano, uzyskując większą moc (D-4D) i niższe zużycie paliwa. Hałas wewnętrzny zmniejszył się dzięki nowym materiałom izolacyjnym – w przedziale silnikowym zastosowano piankę poliuretanową, a warstwę izolacyjną otrzymała też deska rozdzielcza. Tzw. akustyczna przednia szyba oferowana jest w standardzie, optymalizacji poddano także okrycie przeciwhałasowe przy chłodnicy stłoczonego powietrza (D-4D). Częścią wyposażenia standardowego jest teraz czujnik śledzący jakość oleju, co umożliwia wydłużyć okres jego wymiany. Wszystkie silniki pełnią normę Euro IV.

Wysokoprężna 4-cylindrowa jednostka 3,0 D-4D Cmmon Rail otrzymała bardziej precyzyjne sterowanie zaworami, które reguluje wirowanie zasysanego powietrza w dwóch oddzielnych komorach. Zawór ma teraz trzy pozycje i wrażliwszą elektronikę sterującą. Możliwość obejścia chłodnicy recyrkulacji spalin obniża poziom emisji przy zimnym silniku. Okrągły czujnik solenoidalny elektronicznego pedału gazu zapewnił szybsze i dokładniejsze reakcje na zmianę położenia pedału. Nowe nastawy jednostki sterującej pozwoliły zwiększyć moc do 173 KM (127 kW) – wcześniej 163 KM (122 kW), wartość momentu obrotowego nie uległa zmianie.

Bnzynowa 4-litrowa jednostka 6-cylindrowa VVT-i otrzymała zmodernizowaną automatyczną skrzynię biegów z zamkiem dźwigni zmiany biegów. Dzięki niej średnie zużycie paliwa wersji 5-drzwiowej zmalało o 0,3 l do 12, 4 l/100 km.