Logo
WiadomościAktualnościNowości jesieni 2001

Nowości jesieni 2001

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Audi: Najszlachetniejsza niemiecka marka w Grupie Volkswagena błyśnie tej jesieni dwiema nowościami: od dawna oczekiwanym kabrioletem (na rynku wiosną 2002 roku) i pięknym kombi. Oba korzystają z rozwiązań technicznych limuzyny A4, obecnej na rynku od kilku miesięcy.

Nowości jesieni 2001
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Nowości jesieni 2001

Nowe wydanie A4 Avanta jest równie eleganckie jak poprzednik, ale odczuwalnie od niego obszerniejsze (wnętrze, bagażnik). Kabriolet pojawia się w dziesięć lat po premierze poprzednika, bazującego na modelu 80. Nowe czteroosobowe Audi Cabrio dostępne ma być także z silnikiem Diesla i z napędem quattro.Honda: Najważniejszą premierą Hondy będzie tej jesieni nowy mały model, zastępujący Logo. Nowoczesne autko inaczej niż poprzednik stanowić ma na europejskich rynkach poważną konkurencję dla Punto, Polo i Clio. Jazz (taka nazwa obowiązywać będzie w Europie) ma jednobryłowe, 5-drzwiowe nadwozie o długości 3,83 m.BMW: Monachijczycy pokażą czwartą generację serii 7 oraz face lifting "trójki". "Siódemka" prezentuje odmieniony design i najnowocześniejszą technikę. Modernizacja "trójki" polega na wygładzeniu nadwozia i usztywnieniu zawieszenia.Hyundai: Hyundai prezentuje ostatnio nowość za nowością. Najświeższą z nich jest rodzinny Matrix, konkurent kompaktowych vanów. Amatorzy sportowej jazdy czekają na nowe wydanie Coupé, bazujące na Elantrze.Chrysler; P o premierze na rodzimym gruncie na salonie w Detroit Chrysler wprowadza na europejskie rynki nowego Jeepa Cherokee, który w USA nosi nazwę Liberty. Odmiana jest olbrzymia: z kanciastego oryginału kultowa terenówka przeobraziła się w modny SUV o zaokrąglonych kształtach. Zmianie uległa także koncepcja zawieszenia (z przodu zrezygnowano ze sztywnej osi), a w ślad za tym także komfort i właściwości jezdne. Jednak największą ozdobą stoiska Chryslera będzie odkryta wersja PT Cruisera, na razie jeszcze w postaci modelu studyjnego, bardzo bliskiego wersji seryjnej.Citroen; ten samochód nie może się nie podobać. C3, nowy model w programie CitroĎna, prezentuje się wyjątkowo sympatycznie. Auto o długości 3,85 m uplasuje się w gamie modeli francuskiego producenta pomiędzy Saxo i Xsarą. Do wyboru będzie pięć wersji silnikowych (trzech benzynowych 1.1/60 KM, 1.4/75 KM i 1.6/109 KM i dwóch dieslowskich 1.4/68 lub 90 KM) i cztery poziomy wyposażenia. Szerzej o tym modelu za tydzień. Ford: P o zeszłorocznym debiucie Mondeo, na tę jesień Ford przygotował nie mniej ważną premierę: Fiestę w zupełnie nowym wydaniu - zdecydowanie obszerniejszym i nowocześniejszym od poprzednika. Tym modelem amerykański producent zamierza odzyskać wysoką pozycję na rynku małych samochodów. Podczas wystawy we Frankfurcie auto zaprezentowane zostanie szerokiej publiczności, na naszym rynku nowa Fiesta spodziewana jest dopiero w przyszłym roku. Wtedy też do sprzedaży wejdzie Focus po face liftingu, polegającym przede wszystkim na delikatnym retuszu stylistycznym nadwozia.Mercedes: M ercedes ma we Frankfurcie "swoją" halę targową i stosownie do tego bogato prezentuje się wystawowa oferta. Wśród nowości największą furorę zrobi bez wątpienia nowy SL - tu najnowocześniejsza technika spotyka się z piękną stylistyką nadwozia. Rozwiązania techniczne są absolutnie topowe. Wśród nich zastosowany po raz pierwszy seryjnie sterowany elektronicznie układ hamulcowy SBC (Sensotronic Brake Control). Elektrycznie składany sztywny dach wydaje się w tej sytuacji oczywistością - mają go przecież SLK i Peugeot 206 CC - choć tu system chowania obu części potraktowano po nowemu,? dzięki czemu zajmują w bagażniku mniej miejsca. O ile jednak SL pozostaje przede wszystkim samochodem marzeń, o tyle Vaneo jest po klasie A kolejnym modelem mającym przybliżyć Mercedesa do ludu. Na dobrą sprawę kompaktowy van stanowi trzecią odmianę małego modelu ze Stuttgartu, tyle że znacznie obszerniejszą (długość 4,19 m, wysokość 1,83 m, rozstaw osi 2,9 m) i pojemniejszą (przestrzeń bagażowa do 3000 l). Po zamkniętych prezentacjach dla dziennikarzy we Frankfurcie po raz pierwszy pokazany zostanie publiczności. Na polskim rynku spodziewany jest w pierwszym kwartale przyszłego roku. Trzecią nowością Mercedesa jest zmodernizowana klasa M, poddana delikatnemu retuszowi stylistycznemu i zaopatrzona w nowe silniki ośmiocylindrowe. Nissan: Primera jest zwiastunem nowej linii Nissana. Japońska limuzyna klasy średniej zaprojektowana przez europejski zespół designerów zdumiewa odważnymi, futurystyczny-mi kształtami nadwozia. W równie innowacyjnie potraktowanym wnętrzu wskaźniki (klasyczne, okrągłe) umiejscowiono pośrodku deski rozdzielczej. Producent zapowiada bogate wyposażenie standardowe i liczne opcje. Sprzedaż nowego modelu rozpocznie się w przyszłym roku. Na początek pojawi się czterodrzwiowy sedan i eleganckie kombi, później dołączy do nich wersja pięciodrzwiowa. Ponadto Nissan zaprezentuje studium małego auta pod nazwą "mm.e", zapowiadające nowe wydanie Micry oraz terenowy concept car Crossbow.Peugeot: W oczekiwaniu na poszerzenie programu wersji nadwoziowych "trzystasiódemki" podziwać będziemy najprawdopodobniej nowy pojemniejszy wariant "dwieścieszóstki". Małe kombi prezentuje się na komputerowych zdjęciach dość atrakcyjnie, możliwe więc, że 206 Break nawiąże do rynkowego sukcesu hatchbacka. Auto konkurować będzie przede wszystkim ze Skodą Fabią Combi, Fiatem Palio Weekend i Seatem Cordobą Vario. Oferta wersji silnikowych nie powinna się zmienić.Porsche: A uta z Zuffenhausen zawsze budziły emocje. Zapaleńcy z uwagą śledzą nawet najdrobniejsze zmiany legendarnej "911". Tym razem Carrerę i Carrerę Cabrio poddano face liftingowi, zbliżającemu je stylistycznie do topowego Turbo. Ponadto modyfikacji uległ silnik: ma teraz większą pojemność skokową (3,6 l), wzrosła także moc (o 20 KM do 320 KM). Obie wersje nadwoziowe dostępne są z napędem na tylne lub cztery koła, z manualną przekładnią 6-biegową lub 5-stopniowym tiptronikiem.Opel: Spodziewana i niecierpliwie oczekiwana przez wielu premiera trzeciej generacji Vectry najprawdopodobniej się nie odbędzie we Frankfurcie (chyba żeby producent z pobliskiego Rüsselsheim w ostatniej chwili zdecydował inaczej). W tej sytuacji najważniejszą nowością u Opla będzie bazujący na aktualnej Corsie model Combo, który w pierwszej kolejności zaprezentowany zostanie w wersji dostawczej, której przestrzeń ładunkowa sięga 3,2 metra sześciennego, a ładowność - 810 kg. Program silników obejmuje trzy jednostki: jedną benzynową (1.6/87 KM) i dwa turbodiesle (1.7/65 lub 75 KM). W przyszłym roku paleta wariantów nadwoziowych zostanie poszerzona o model osobowy Combi oraz sportowo-rekreacyjny Tour. Toyota: U Toyoty szykuje się bardzo ważna premiera. Na wystawie we Frankfurcie zadebiutuje kolejna wersja światowego bestsellera - Corolli. Więcej na ten temat na stronach 14-15. Nie próżnują także u Lexusa: prestiżowa marka Toyoty wystąpi z wersją kombi swojego najmniejszego modelu - IS 300 Sportcross. Dynamiczny pojazd zadebiutował w Detroit.renault: Francuski koncern przygotowuje do seryjnej produkcji oryginalną limuzynę klasy wyższej Vel Satis. Auto dostępne ma być w sprzedaży pod koniec pierwszego kwartału 2002 roku. Bliższy wprowadzenia na rynek jest coupé-van Avantime, który u dilerów pojawi się już w tym roku. Jeszcze wcześniej zobaczymy w salonach sprzedaży Kangoo z napędem na cztery koła. Z wszystkimi tymi modelami mogliśmy się już jednak zapoznać wcześniej. Zupełną nowością tegorocznej jesieni będzie studium Z12.Skoda: Czeska marka Volkswagena systematycznie pnie się w górę. Luksusowa limuzyna klasy wyższej zaanonsowana została wiosną na salonie genewskim w formie studium Montreaux (na zdjęciu u góry). Teraz spodziewana jest premiera modelu gotowego do seryjnej produkcji. Będzie nosić nazwę Superb. Samochód bazuje na płycie podłogowej VW Passata, nawiązuje do niego też linią klasycznego trzybryłowego nadwozia. Duży rozstaw osi zapowiada obszerne wnętrze. VW: Czwarta generacja Polo zdominuje tegoroczne nowości Volkswagena. Auto wystartuje we Frankfurcie w dwóch bardzo zbliżonych stylistycznie wariantach nadwoziowych trzy- i pięciodrzwiowego hatchbacka. W stosunku do produkowanego od 1994 roku poprzednika Polo IV urosło we wszystkich wymiarach (długość z 3,74 do 3,90 m, rozstaw osi z 2,40 do 2,45 m), zbliżając się do Golfa. Żeby uniknąć groźby pomylenia, Volkswagen nadał Polo zupełnie inną twarz z czworgiem "oczu", przypominającą Lupo. Przestronność wnętrza i jakość wykończenia mają odpowiadać najwyższym standardom w tej klasie aut.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: