Maszyny do produkcji minionej generacji Chryslera Sebring za niemałe pieniądze przeprowadzają się do Rosji. Chrysler może więc bez wyrzutów sumienia zaprezentować na salonie w Londynie nowy Sebring, który ma podbić serca Europejczyków. Samochód stylistycznie nawiązuje do studium Airflite, które Chrysler pokazał w 2003 roku w Genewie, wtedy nikt się jednak nie spodziewał, że właśnie to auto stanie się podstawą nowego Sebringa.
Stonowany design
Airflite prezentowany w 2003 roku w Genewie był tylko rozwinięciem tematu, podjętego przez Crossfire. Zaprezentowany w Londynie Sebring nie tylko stylistycznie nawiązuje do Airflite, ale niektóre z jego rozwiązań bezpośrednio wprowadza w życie lub je dalej rozwija. Samochód koncepcyjny przypomina więc masywna osłona chłodnicy czy zaokrąglone przednie lampy.
Dominującym elementem tyłu są duże dwuczęściowe lampy, które zachodzą na boki auta, oraz sporych rozmiarów zderzak. Wnętrze Sebringa charakteryzuje się ergonomicznością i spokojną linią kokpitu, a wszystkie przełączniki są w zasięgu ręki. Chrysler twierdzi, że zadbano o wysoką jakość materiałów i wykończenia wnętrza, jednak dopiero pierwsze testy pokażą czy te standardowe frazesy marketingowe sprawdzają się także w praktyce. Kolorystyka wnętrza różni się w zależności od wybranej wersji.
Cztery silniki
W Europie nowy Sebring oferowany będzie z czterema silnikami – trzema benzynowymi i jednym wysokoprężnym. Benzynę spalał będzie 2-litrowy silnik ze zmiennymi fazami rozrządu o mocy 153 KM, którego maksymalny moment obrotowy wynosi 190 Nm, następnie 4-cylindrowy silnik 2,4 VVT, którego osiągi to 175 KM mocy oraz 224 Nm momentu obrotowego, dostarczany opcjonalnie z automatyczną skrzynią biegów. Dane najmocniejszego silnika 2,7 l V6 nie zostały na razie podane.
Najważniejszym silnikiem w ofercie na kontynencie Europejskim będzie 2-litrowy 4-cylindrowy silnik Diesla o mocy 140 KM, które moment obrotowy wynosi 310 Nm, połączony z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów.
Nietypowe elementy wyposażenia
Na liście podstawowego i opcjonalnego wyposażenia znajdą się elementy niespotykane w europejskich samochodach, jak na przykład dysk twardy o pojemności 20GB, na który można wgrywać pliki poprzez złącze USB, połączony z kolorowym wyświetlaczem TFT, na którym będzie można oglądać najnowsze filmy. System umożliwia też nagrywanie krótkich notatek dźwiękowych czy podłączenie przenośnego odtwarzacza MP3. Menu obsługowe dostępne będzie w sześciu językach: angielskim, niemieckim, francuskim, włoskim, hiszpańskim i holenderskim.