Dzięki modyfikacjom silnik 2.2 litra i-DTEC osiąga moc 150 KM, a jego moment obrotowy to 350 Nm. Inżynierom udało się także obniżyć emisję CO2 do 110 g/km. To o 29 g/km mniej niż w poprzedniej wersji. Bardziej ekologiczny napęd auta pozwoli skorzystać z ulgi na podatek drogowy. Niestety w Polsce nadal właściciele ekologicznych aut nie mogą liczyć na ekonomiczne udogodnienia. Jednostka ta jest dobrym przykładem, że mniejsze zużycie paliwa nie musi pociągać za sobą pogorszenia osiągów. Moc silnika wzrosła o 10 KM w odniesieniu do jego poprzednika. Polepszenie osiągów uzyskano poprzez modyfikacje układu smarowania oraz użycie materiałów zmniejszających siłę tarcia. Dodatkowo zastosowano technologię start/stop.Szef działu rozwoju Katsushi Watanabe: By uzyskać zmniejszenie emisji CO2, nie możemy skupiać się jedynie na silniku, musimy wziąć pod uwagę każdy aspekt. Bardzo ważnym elementem jest optymalizacja aerodynamiki samochodu.

Nowa jednostka i-DTEC może i została zmodyfikowana, ale z tymi samymi parametrami jest już dostępna w modelu Accord. Niestety przekroczenie pojemności 2.0 powoduje zwiększenie opłat. A 150 KM z 2.2 litra pojemności to nie jest wcale rewelacyjnym wynikiem. Być może Honda wprowadzi do Civica także mocniejszą odmianę tego silnika o mocy 180 KM.