Wystarczy spojrzeć na fantastyczne, agresywne i pełne wdzięku linie, by zacząć wręcz pożądać małego Forda. Fiesta, zaprojektowana zgodnie z filozofią kinetic design. Nowa Fiesta dawką dynamizmu mogłaby zresztą obdzielić jeszcze kilka innych samochodów. Młodzież będzie zachwycona, a ponieważ akurat ta grupa klientów ma podobne gusta niezależnie od regionu świata, Ford uczyni z Fiesty model globalny. Auto będzie sprzedawane poza Europą również w obydwu Amerykach, Azji, Australii i Afryce Południowej. Jest to pierwsze auto zbudowane w ramach nowego globalnego systemu projektowania (Global Product Development System), który umożliwia lepsze dopasowanie bazowego modelu do potrzeb poszczególnych rynków. To także pierwszy produkt zaprojektowany zgodnie z wizją "One Ford" ("jeden Ford") szefa koncernu Alana Mulally’a, w ramach której na całym świecie powstają modele o zbliżonej, charakterystycznej dla marki stylistyce i wykorzystujące te same podzespoły techniczne. Być może dlatego nową Fiestę przedstawiciele Forda porównują do legendarnego modelu T, który był pierwszym samochodem globalnym amerykańskiego koncernu. Nowy Ford segmentu B oferowany będzie w wersjach 3- i 5-drzwiowej, z dość przestronnym wnętrzem, które pomieści do 5 pasażerów. Bagażnik w zależności od ustawienia siedzeń ma pojemność od 295 do 979 l. Uwagę zwraca dynamicznie narysowany kokpit z pełnym zestawem przycisków sterujących pokładową elektroniką (inspirowane nowoczesnym telefonem komórkowym) i dużym, 3,5-calowym centralnym wyświetlaczem. Dzięki systemowi Human Machine Interface obsługa radioodtwarzacza, komputera, nawigacji czy klimatyzacji ma być intuicyjna i bezproblemowa. Konstruktorzy pomyśleli również o możliwości podłączenia zewnętrznych odtwarzaczy MP3 i telefonu. Duży nacisk położono również na jakość wykończenia. W zależności od rynku w wyposażeniu Fiesty znajdą się takie elementy, jak: ABS, ESP, 7 poduszek powietrznych, w tym po raz pierwszy chroniąca kolana kierowcy, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego, dwupłaszczyznowa regulacja kolumny kierowniczej, centralny zamek i elektryczne sterowanie lusterek zewnętrznych. W porównaniu z poprzednikiem nowością w gamie jednostek napędowych będzie silnik benzynowy 1.6 Ti-VCT o mocy 120 KM, który trafi do usportowionej wersji Zetec S, oraz ekologiczny diesel 1.6 TDCi ECO-netic z filtrem cząstek stałych. W późniejszym okresie dołączy do nich topowa odmiana RS z 2-litrową jednostką o mocy 150 KM.
Nowy Ford Fiesta powalczy o klientów na całym świecie
Siódma już generacja modelu wejdzie do sprzedaży w Polsce późną jesienią tego roku i idę o zakład, że przy dobrej cenie błyskawicznie trafi na listę bestsellerów segmentu B. Jest to bowiem auto z gatunku: "chcę je mieć natychmiast".