Firma ma w planach zakrojony na szeroką skalę test flotowy, który zostanie przeprowadzony jesienią bieżącego roku przy współpracy z wybranymi amerykańskimi korporacjami.

Na targach można obejrzeć szeroką gamę zaawansowanych technologicznie i przyjaznych środowisku produktów firmy MMCa a między innymi:

- oparty na konstrukcji modelu i MiEV koncepcyjny pojazd i MiEV SPORT, który – dzięki optymalnemu wykorzystaniu czystej, naturalnej mocy silnika elektrycznego oraz obniżonej masie własnej – oferuje dobre osiągi;- napędzany nowoczesnym, ekologicznym silnikiem wysokoprężnym kompaktowy SUV MITSUBISHI Concept-cX*2, którego premierę na Starym Kontynencie zaplanowano na 2009 rok;- będące prawną własnością firmy MMC, wykonane na bazie żywicy roślinnej elementy i materiały wykończenia wnętrza Green Plastic.

Model i MiEV jest w 100% zasilany energią elektryczną, którą do niewielkiego, lekkiego silnika dostarczają wysokonapięciowe akumulatory litowe. Oferując alternatywę dla tradycyjnych silników spalinowych, firma Mitsubishi stara się walczyć z globalnym ociepleniem klimatu na świecie. W październiku 2006 roku, przy współpracy z kilkoma koncernami energetycznymi, firma MMC rozpoczęła w Japonii test flotowy, który ma na celu ocenę tego, jak sprawdza się model i MiEV w codziennej eksploatacji oraz jak zaadaptuje się na rynku.

Firma MMC konsekwentnie realizuje program wdrażania technologii EV na szerszą skalę. Kolejnym krokiem będzie przeprowadzenie, przy współpracy z wybranymi firmami amerykańskimi, testu flotowego na kontynencie amerykańskim jesienią tego roku.

Oparty na konstrukcji modelu i MiEV pojazd i MiEV SPORT wyposażono w silniki elektryczne montowane bezpośrednio w każdym z przednich kół oraz pojedynczy silnik z tyłu, system kontroli dynamiki S-AWC (Super All Wheel Control), który kontroluje poziom mocy, przyczepność oraz siłę hamowania wszystkich kół pojazdu. Zapewnia to optymalne osiągi i przyjazność dla środowiska.

Aby zwiększyć wytwarzanie energii i MiEV SPORT wyposażono również w dachowe panele słoneczne oraz turbinę generatora zasilaną powietrzem przepływającym przez atrapę chłodnicy. Kolejnym nowoczesnym rozwiązaniem jest zdalnie sterowany system ładowania akumulatorów wykorzystujący technologię mikrofalową.

W Mitsubishi Concept-cX nowoczesny, ekologiczny 1,8-litrowy silnik wysokoprężny sprzężono z dwusprzęgłową, sportową przekładnią Twin Clutch SST*3. Połączenie to jest przyjazne środowisku i zapewnia bardzo dobre osiągi. Ten kompaktowy koncept SUV wyposażono w dzieloną tylną klapę, której spodnia część otwiera się do dołu, a górna w sposób tradycyjny. Takie rozwiązanie pozwala na łatwiejszy dostęp do przestrzeni bagażowej.

* 1 "i" to minicar firmy MMC; "MiEV" oznacza Mitsubishi innovative Electric Vehicle.* 2 cX: kompaktowy pojazd typu crossover* 3 Sportronic Shift Transmission

Modele prezentowane na targach New York International Auto Show (2008):

- i MiEV Pojazd demonstracyjny (ten sam, który w Japonii poddawany jest testom flotowym);- i MiEV SPORT (pojazd demonstracyjny zaprezentowany na salonie samochodowym w Tokio 2007);- MITSUBISHI Concept-cX (pojazd demonstracyjny zaprezentowany na salonie samochodowym w Tokio 2007);- i (pojazd demonstracyjny wprowadzony na rynek japoński w styczniu 2006 roku);- Lancer Ralliart (nowy model);- Lancer Evolution (w Japonii dostępny pod nazwą Lancer Evolution X);- Lancer (zasilany silnikiem o poj. 2,4-litra. W Japonii dostępny pod nazwą Galant Fortis);- Outlander;- Lancer (zasilany silnikiem o poj. 2,0-litra; w Japonii dostępny pod nazwą Galant Fortis);- Galant SPORT (produkowany w Ameryce Północnej);- Galant RALLIART (produkowany w Ameryce Północnej);- Endeavor (produkowany w Ameryce Północnej).