Czwarta generacja modelu wyróżnia się dynamicznym designem oraz przede wszystkim oferuje przestronniejsze i bardziej komfortowe wnętrze z większym bagażnikiem i posiada bardziej dopracowane podwozie. Samochód ma otworzyć nowy rozdział w historii marki.
Nowy GS nawiązuje do koncepcyjnego LF-Gh, zaprezentowanego na salonie w Nowym Jorku. Przód pojazdu jest niemal identyczny z kompaktowym modelem CT, ale w większym GS-ie prezentuje się znacznie lepiej. Nowy grill ma być cechą charakterystyczną wszystkich Lexusów. Równie dynamicznie wygląda tył. Zderzak posiadający standardowo wkomponowany dyfuzor poprawiający przepływ powietrza pod samochodem i wkomponowane dwie końcóki wydechu o ciekawym kształcie. Nie zabrakło oczywiście świateł w technologii LED. Diody zagościły w światłach do jazdy dziennej, jak i tylnych lampach.
Samochód powstał na nowej, sztywniejszej platformie. Rozstaw przednich kół zwiększył się o 40 mm w stosunku do poprzednika, a tylnych o 50 mm, co w parze z przeprojektowanym zawieszeniem ma zapewniać dużo lepsze właściwości jezdne.
Sedan klasy wyższej będzie oferował dużą dawkę bezpieczeństwa już w wyposażeniu standardowym, w którym znajdzie się 10 poduszek powietrznych i system Whiplash Injury Lessening, ustawiający przednie fotele w optymalnej pozycji przed zderzeniem, zmniejszając w ten sposób ryzyko urazu kręgosłupa.
W opcji znajdą się: system zapobiegający kolizji, Nigh Vision, Head-Up Display oraz systemy ostrzegające o autach znajdujących się w martwym polu i utrzymujący pojazd na wybranym pasie ruchu. Nie zabraknie oczywiście także bogatej listy wyposażenia, na czele ze świetnym, 835-watowym systemem audio firmy Mark Levinson z 17 głośnikami.
Nowy Lexus GS trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2012 roku razem z wersją hybrydową i F-Sport. Szczegóły oferty poznamy w późniejszym terminie, ale nieoficjalnie wiemy, że będą to benzynowe silniki o pojemności 2,5 i 3,5 l. Większa jednostka będzie występowała także z jednostką elektryczną.