Pierwsza londyńska taksówka FX4 pojawiła się na rynku w roku 1959. Standardowy samochód, który miał służyć do krótkookresowego wynajmu wraz z kierowcą w obrębie Londynu, musiał spełniać wiele surowych kryteriów, które obowiązują do dziś. Kształty z końca lat 50-tych przetrwały do dziś, aczkolwiek design auta poddano zmianom stylistycznym zgodnym z aktualnymi trendami.
Spółka London Taxi International – największy producent samochodów w brytyjskich rękach – wyprodukuje rocznie w swoim zakładzie w Coventry ok. 3 tys. samochodów. Często się zdarza, że podczas swojej 10-letniej służby auta przejadą nawet 1 milion mil, czyli ok. 1,6 milionów kilometrów.
Londyńskie taksówki eksportowane są do 35 krajów świata, a fani tych samochodów znajdą się na całym świecie. We wrześniu podpisano umowę między LTI i chińską spółką Zhejiang Geely Holding Group Co. Ltd. (Geely), na mocy której od roku 2008 Geely będzie produkowało taksówki dla rynku chińskiego (ok. 20 tys. sztuk rocznie), a nie jest wykluczone, że chiński producent będzie produkował również auta dla Londynu.
Nowy model TX4 ma nową maskę i grill oraz zmienione lampy z przodu i z tyłu. Masywna karoseria i podwozie powinny wytrzymać wiele lat trudnej eksploatacji miejskiej, kiedy to auta narażone są na wyboje i nierówności, a zarazem zapewniać kierowcy i pasażerom odpowiedni komfort.
Bez względu na tradycję, również londyńskie taksówki muszą spełniać normę emisji spalin Euro 4, co zmusiło producenta do radykalnych zmian. Dostawcą silników nie jest już długoletni partner Ford, ale włoskie VM Motori (51% należy do Penske Corp., 49% do DaimlerChrysler). Wysokoprężna doładowana jednostka 4-cylindrowa VM R425 2,5 DOHC wyposażona jest w dwa wałki równoważące, bezpośredni wtrysk paliwa common-rail i elektronikę sterującą pracą automatycznej skrzyni biegów. Moc maksymalna 16-zaworowego silnika wynosi 102 KM przy 4000 obr./min, a moment obrotowy osiąga szczytową wartość 240 Nm przy 1800 obr./min. Przekładnia ręczna Eaton jest 5-biegowa, alternatywnie oferowana jest 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów Chryslera. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi w pierwszym przypadku 8 l/100 km, w drugim 8,8 l/100 km. Samochody standardowo wyposażone są w ABS, jednak z tyłu nadal montowane są hamulce bębnowe.
Podczas konstruowania auta zadbano o odpowiedni komfort kierowcy i pasażerów. Nowy TX4 ma nowy fotel kierowcy, który spełnia wszystkie reguły ergonomii dla długiego czasu siedzenia. Kierowca oddzielony jest od przedziału pasażerskiego masywną uchylaną szybą, którą kierowca może zamknąć. Wsiadanie do auta jest maksymalnie ułatwione dzięki dużym drzwiom. Bez większych problemów samochodem mogą podróżować również osoby poruszające się na wózku.