Podstawową wersją nadwozia będzie pięciodrzwiowy hatchback, który już wcześniej można było zobaczyć na zdjęciach szpiegowskich, a także na oficjalnych rysunkach producenta.
Kształtem nowy model przypomina Insignię, powstał na nowej płycie podłogowej z rozstawem osi dłuższym o 71 mm. Szerokość pojazdu wzrosła do 1,8 m, a długość o 17 cm, w porównaniu z dotychczasowa Astrą i ma 4,42 m.
Można także oczekiwać kolejnych wariantów nadwozia jak m.in. dłuższego o 20 cm kombi pod nową nazwa Sports Tourer (w 2010 roku) oraz trzydrzwiowej wersji GTC.
Za dopłatą będzie można zamówić adaptacyjne zawieszenie z trzema ustawieniami (jak w Insigni) - Standard, Sport, Tour, z mniejszej Corsy system transportu FlexFix i ogrzewany wieniec koła kierownicy, z Insigni Adaptive Front Lighting System z reflektorami bixenonowymi i dziewięcioma możliwościami ustawienia, system rozpoznawania znaków drogowych.
Wnętrze wciąż jest utajnione, ale na podstawie zdjęć szpiegowskich, można oczekiwać, że będzie wzorowane na Insigni.
Podstawowym silnikiem będzie 1,4 ECOTEC (66 kW). Kolejne to jednostki z turbodoładowaniem SIDI (Stratified Induction and Direct Injection) o mocy 103 kW (1,4 Turbo) i 132 kW (1,6 Turbo). Z wyjątkiem pierwszego silnika, wszystkie pozostałe otrzymają sześciostopniową przekładnię.
Jednostki wysokoprężne to: 1,3 CDTI, 1,7 CDTI i 2,0 CDTI. Wszystkie w filtrem cząsteczek stałych.
Premiera nowego Opla Astra anonsowana jest na wrzesień 2009 podczas IAA we Frankfurcie nad Menem.