Clio III powstało na płycie podłogowej B opracowanej wspólnie przez Renault i Nissana. Ma zgrabną sylwetkę i dostępny będzie w wersji 3- i 5-drzwiowej. Przy długości 3986 mm, szerokości 1707 mm, wysokości 1493 mm i rozstawie osi 2575 mm wnętrze auta okazuje się przestronne i może dość swobodnie pomieścić 5 pasażerów. Pojemność bagażnika przy standardowym ustawieniu siedzeń sięga 288 l. W porównaniu z poprzednikiem poprawiła się ergonomia kokpitu i poziom wykończenia. Zgodnie z filozofią Touch Design materiały są bardzo dobrej jakości i przyjemne w dotyku.W Polsce auto dostępne będzie w 4 wersjach wyposażeniowych: Authentique, Expression, Dynamique i Extreme (patrz apla). W pierwszej wnętrze utrzymane jest w ciemnej kolorystyce, z górną częścią deski rozdzielczej w kolorze ciemnografitowym i nieco jaśniejszą częścią dolną. Zderzaki mają kolor nadwozia, a listwy ochronne są szare. W wersji Expression dolna część kokpitu ma kolor beżowy, a tapicerka wielobarwny wzór. W odmianach Dynamique i Extreme cały kokpit jest ciemnografitowy z wstawkami (listwa, obramówki zegarów) z matowego chromu. Bogata lista opcji może zadowolić najbardziej wymagających klientów i obejmuje takie elementy, jak: system kontroli ciśnienia w oponach, tempomat, czujniki parkowania, podgrzewane siedzenia, klimatyzacja i chłodzony schowek w desce rozdzielczej, panoramiczny, elektrycznie otwierany dach, ESP, kurtyny powietrzne, dodatkowe światła doświetlające zakręty, a także środkowe miejsce na tylnej kanapie przystosowane do przewozu dzieci w wieku 6-10 lat z zagłówkiem dostosowanym do wzrostu dziecka i z prowadnicą pasa. Wiele z wymienionych elementów, które debiutują w małym Renault, dotychczas zarezerwowanych było dla klasy wyższej.Dni otwarte Clio III w salonach Renault: 7-9 październikaNa polskim rynku Clio III dostępne będzie z jednym z 4 silników - do wyboru: 2 benzynowe 1.2/75 KM i 1.4/100 KM lub 2 wysokoprężne 1.5 dCi w odmianach 70 i 85 KM (występujące na rynkach zachodnioeuropejskich wersje 1.6/111 KM i 1.5 dCi/106 KM będą dostępne w Polsce na indywidualne zamówienie). Wszystkie z manualną, 5-stopniową skrzynią biegów. Opcjonalnie w wersjach 1.5 i mocniejszej 1.5 dCi można zamówić 5-biegową przekładnię sekwencyjną Quickshift z trybem pracy ręcznym i automatycznym. Kierowcazmienia przełożenia za pomocą łopatek umieszczonych za kołem kierownicy. Samochody można już kupować u dilerów Renault w całej Polsce. Pierwsze auta do klientów trafią na początku października. Wyposażenie seryjneAuthentique: ABS+EBV+wspomaganie nagłego hamowania, 4 airbagi, zmienne, el. wspomaganie kierownicy, komputer pokładowy (w jęz. polskim), centr. zamekExpression: Authentique+ el. ster. szyby przednie, dzielona tylna kanapa 2:3 Dynamique: Expression+ radio CD, skórzana kierwonica, chromowanedetaleExtreme: Dynamique + klimatyzacja, kurtyny powietrzne, alufelgi 15"Cennik Renault Clio III (model 3d, dodatkowe drzwi kosztują 1300 zł):Authentique:1.2/75 KM - 39 900 zł1.4/100 KM - 42 400 zł1.5 dCi/70 KM - 47 100 złExpression:1.2/75 KM - 41 700 zł1.4/100 KM - 44 200 zł1.5 dCi/70 KM - 48 900 złDynamique:1.2/75 KM - 44 200 zł1.4/100 KM - 46 700 zł1.5 dCi/70 KM - 51 400 złExtreme:1.2/75 KM - 49 200 zł1.4/100 KM - 51 700 zł1.5 dCi/70 KM - 59 000 złGaleria zdjęć Renault Clio III: http://autoswiat.redakcja.pl/galeria/pokaz.asp?Galeria=41Clio StoriaPod taką nazwą handlową jeszcze przez kilka lat równolegle z Clio III sprzedawana będzie dotychczasowa generacja modelu. Storia oferowana będzie w Polsce w dwóch wersjach silnikowych 1.2/60 KM i 1.5 dCi/65 KM, dwóch nadwoziowych 3- i 5-drzwiowej i wyposażeniowych Access i Fairway. Za najtańszy model trzeba zapłacić 33 950 zł.Cennik Renault Clio Storia (model 3d, dodatkowe drzwi kosztują 1300 zł):Acces:1.2/60 KM - 33 950 złFairway:1.2/60 KM - 37 450 zł1.5 dCi/65 KM - 44 950 zł
Nowy rozdział
Francuski koncern nie ukrywa, że trzecia generacja Clio ma wyznaczać nowe standardy w segmencie małych samochodów i to zarówno pod względem bezpieczeństwa, komfortu jazdy, jak i wyposażenia seryjnego. Głównymi jej odbiorcami mają być ludzie młodzi i dynamiczni, którym do gustu przypadnie taki właśnie charakter samochodu.