Logo
WiadomościAktualnościNowy szlak Nissana

Nowy szlak Nissana

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Nissan kolejną nowością chce udowodnić, że docenia grupę młodych, aktywnych zawodowo i preferujących sportowy styl życia klientów. To z myślą o nich wkrótce rozpocznie produkcję kompaktowego samochodu terenowego z napędem na 4 koła, który zapewni wysoki komfort i przyjemność podróżowania po autostradach, a zarazem będzie bardzo sprawny w ekstremalnie trudnych warunkach terenowych.

Nowy szlak Nissana
Zobacz galerię (1)
Auto Świat
Nowy szlak Nissana

X-Trail naszpikowany jest nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Wyposażony jest np. w zintegrowany układ napędowy 4x4 nowej generacji, w którym wykorzystano technologię drive by wire. Zapewnia ona pewne i bezpieczne właściwości jezdne oraz pewną kontrolę kierowcy nad pojazdem w każdych warunkach drogowych i terenowych. System 4x4 oferuje trzy możliwości napędu kół: napęd jednej osi (2WD), automatyczny i zablokowany. Automatyczny program umożliwia podział napędu pomiędzy poszczególne osie, kieruje go na tę, która w danej chwili ma najlepszą przyczepność. Podczas jazdy w normalnych warunkach napędzana jest przednia oś. Kiedy jednak elektronika wyczuje niebezpieczeństwo poślizgu kół, napęd kierowany jest na tylną oś. Po wciśnięciu przycisku "lock" moment napędowy rozdzielany jest pomiędzy przednie i tylne koła w stosunku 57 do 43. Rozwiązanie to sprawdza się szczególnie w jeździe po bardzo śliskich nawierzchniach, po śniegu, lodzie czy błocie. Przy zwiększeniu prędkości włącza się automatyczny system rozdziału napędu. Nadwozie ma 4510 mm długości, 1762 mm szerokości i 1820 mm wysokości. To wymiary zbliżone do Hondy CR-V. X-Trail jest jedynie od niej o 7 cm wyższy. Ma także większy prześwit, co daje mu możliwość łatwiejszego pokonywania terenowych przeszkód. Sylwetka o dość awangardowych kształtach akcentuje moc samochodu. Na końcówkach relingów dachowych z przodu dodatkowe reflektory podkreślające terenowe przeznaczenie X-Traila. Duża klapa bagażnika otwiera się wysoko do góry, co ułatwia załadunek i wyjmowanie bagażu. Wnętrze nowego Nissana jest bardzo obszerne. Dominują w nim nowoczesne, żywe kolory. W wielu miejscach zastosowano elementy z tłoczonego aluminium. W bagażniku zamiast tradycyjnej wykładziny użyto materiałów bardziej trwałych i dających się zmywać. Między siedzeniami z tyłu nie ma podłokietnika i przestrzeń tę można wykorzystać do przewozu dłuższych płaskich przedmiotów, np. desek snowboardowych. Samochód ma być napędzany nowym czterocylindrowym silnikiem o poj. 2,0 l. Jednostka wyposażona jest w dwa wałki wyrównoważające i w zaawansowany system ciągłej kontroli faz rozrządu. Poprawia to charakterystykę przebiegu momentu obrotowego w zakresie niskiej i średniej prędkości obrotów silnika. Z tą nowoczesną jednostką napędową będzie współpracowac 6-stopniowa manualna skrzynia biegów z systemem drive by wire. X-Trail ma mieć bogate wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo. Hamulce Brembo pochodzą z Nissana Skyline GTR. Wyposażone są w elektroniczny rozdział sił hamowania (EBD) i znany w innych Nissanach brake assist, czyli wspomaganie. Ponadto w samochodzie znajdzie się ESP, TCS i ABS. Samochód trafi na rynek na początku przyszłego roku. Będzie także oferowany w Polsce, ale prawdopodobnie od maja - czerwca 2001 roku.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: