Nowe Polo należy do najbezpieczniejszych samochodów świata
Żaden inny samochód w tej klasie nie sprawia wrażenia równie przemyślanego i wartościowego, jak nowe Polo. Komfort, jakość i bezpieczeństwo nabrały nowego wymiaru. Na jego bezpieczeństwo ma wpływ między innymi lepsza wytrzymałość struktury nadwozia. W obrębie przestrzeni na nogi udało się obniżyć stopień deformacji przy zderzeniu czołowym aż o 50 procent! W przypadku zderzenia bocznego wartość ta została zmniejszona o 20 procent.
Seryjnie bezpiecznie wyposażony
Wiemy już, że oferowane w Polsce Polo będzie wyposażone seryjnie w ABS, zestaw poduszek powietrznych o bardzo wysokiej skuteczności, obejmujący także poduszki chroniące głowę i klatkę piersiową (wbudowane w oparcia przednich foteli), napinacze i ograniczniki siły naprężenia pasów, a także zagłówki zapobiegające urazom kręgosłupa, trzy zagłówki na tylnej kanapie oraz mocowania Isofix dla fotelików dziecięcych.
Masa w dół, spalanie w dół
Mimo znaczących udoskonaleń we wszystkich dziedzinach udało się obniżyć masę nadwozia nowego Polo o 7,5 procent. Dzięki zastosowaniu nowych silników TDI i TSI oraz 7-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni DSG uzyskano także znaczną redukcję spalania i emisji CO2. Nowy silnik 1.2 TSI - czterocylindrowa jednostka napędowa doładowywana turbosprężarką z bezpośrednim wtryskiem benzyny uzyskuje moc 77 kW/105 KM i spala zaledwie 5,5 litra paliwa na 100 kilometrów (129 g/km CO2), czyli o 19 procent mniej, niż silnik o tej mocy stosowany w poprzednim modelu.
W pierwszym roku obecności na rynku nowe Polo dostępne będzie z siedmioma silnikami- czterema benzynowymi i trzema wysokoprężnymi - o spektrum mocy od 60 KM do 105 KM. Pięć z tych silników jest całkowicie nowych lub po raz pierwszy oferowanych w nowym Polo.
Do nowych silników należą wszystkie trzy silniki wysokoprężne (turbodiesle z bezpośrednim wtryskiem). Dzięki wtryskowi Common-Rail, zastosowanemu po raz pierwszy w Polo, pracują one bardzo efektywnie i komfortowo. O tym, jaki potencjał tkwi w nowych silnikach TDI, pokazuje Polo z jednostką 1.6 TDI o mocy 90 KM - który w połączeniu z pakietem BlueMotion spala średnio 3,8 litra na 100 kilometrów i emituje jedynie 96 g/km CO2. Wynik ten czyni nowe Polo najoszczędniejszym i najczystszym pięcioosobowym samochodem z silnikiem wysokoprężnym na świecie.
Pakiet BlueMotion może być połączony z każdym z trzech wariantów wyposażenia, dostępnych dla Polo: podstawowym Trendline, Comfortline i ekskluzywnym Highline.
Indywidualnie dobierane rozwiązania hightech
Dla nowego Polo, jako wyposażenie dodatkowe, oferowane są takie rozwiązania, jak statyczne światła doświetlające pobocze zintegrowane z reflektorami przeciwmgielnymi, światła do jazdy w dzień (seryjnie w Comfortline i Highline), kurtyny powietrzne - system poduszek powietrznych chroniących głowy pasażerów siedzących z przodu i z tyłu, radio i system radionawigacyjny czy wbudowane urządzenie głośnomówiące. Wkrótce możliwość wyboru indywidualnego wyposażenia dodatkowego zostanie poszerzona o rozsuwany i podnoszony panoramiczny dach oraz reflektory biksenonowe.
Start pod koniec czerwca
Produkcja Polo rozpocznie się już pod koniec marca 2009 r, początkowo tylko wersji czterodrzwiowej. Wprowadzenie na rynek ulepszonej i unowocześnionej wersji samochodu, który znalazł przeszło milion nabywców, rozpocznie się w Niemczech w ostatnim tygodniu czerwca. W Polsce samochód będzie dostępny na początku września.
Filozofia designu i jakości
Do nowego Polo przeniesiono wizualne zasady stylistycznego DNA Volkswagena w stosunku 1:1. Pierwszym modelem charakteryzującym się nową stylistyką był zaprezentowany w 2008 roku Scirocco. Drugie uderzenie Volkswagena nastąpiło kilka miesięcy później: to aktualny Golf i jego brat Golf Plus. Golf jest najchętniej kupowanym samochodem w Europie, o czym świadczą statystyki rejestracji nowych samochodów.
Ścisłe powiązanie stylistów i konstruktorów
Warunkiem niezbędnym dla wprowadzenia w życie nakreślonej z największą precyzją filozofii stylistycznej VW są nowoczesne, innowacyjne metody konstrukcji i produkcji. Designerzy, konstruktorzy i specjaliści od produkcji Volkswagena współpracują ze sobą ściślej niż zazwyczaj, by wprowadzić do klasy małych samochodów taką jakość wizualną i techniczną, jaka normalnie spotykana jest tylko w samochodach z wyższego segmentu. Sojusz ten funkcjonuje idealnie, szczególnie w ostatnich dwóch latach, głównie dzięki wpływowi nowej kadry zarządzającej prowadzonej przez prof. dr Martina Winterkorna.W jego zespole łączą swoje siły tacy eksperci, jak prof. dr Jochem Heizmann Członek Zarządu koncernu Volkswagen ds. produkcji, dr Urlich Hackenberg Członek Zarządu marki Volkswagen ds. rozwoju i Walter de Silva szef designu koncernu Volkswagen.
Ostre, precyzyjne linie
Dzięki zdefiniowanemu przez Waltera de Silva nowemu stylistycznemu DNA Volkswagena nowe Polo - w przeciwieństwie do licznych innych samochodów klasy A0 - prezentuje się jak dojrzałe auto.
Polo z niepowtarzalnym, nowym obliczem rodziny VW jest pełnowartościowym samochodem o długości 3,952 mm (36 milimetrów więcej, niż poprzednik) i szerokości 1.682 mm (+ 32 milimetry). Oferuje on miejsce dla pięciu osób i dużego bagażu (280 do 952 litry). Zwiększenie szerokości przy jednoczesnym zmniejszeniu wysokości (-13 milimetrów do 1.454 mm) nadało temu autu nowy, bardziej dynamiczny wygląd. Sylwetka samochodu zdominowana jest przez ostre, precyzyjne linie bez szybko starzejących się ozdobników stylistycznych.