Samochody osobowe, motocykle i samochody użytkowe o masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 tony będą mogły obecnie mknąć polską autostradą z prędkością 140 km/h (dotychczas limit wynosił 130 km/h).

Ze 110 km/h do 120 km/h podniesiony został także limit na drogach ekspresowych dwujezdniowych. W rzeczywistości będziemy mogli od stycznia 2011 roku na polskiej autostradzie osiągać prędkość 150 km/h. pozwalają na to przepisy, które podniosły limit tolerancji z 5 km/h do 10 km/h.

W efekcie może to oznaczać, iż rzadziej niż dotychczas będą nas zatrzymywały patrole policyjne wyposażone w radary.

Z dróg mają też zniknąć atrapy fotoradarów, a te które pozostaną mają być aktywne i wyraźnie oznaczone oraz włączone do centralnego systemu zautomatyzowanej sieci. Na drogach krajowych fotoradary będą zarządzane przez Inspekcję Transportu Drogowego, które przejmie je od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Straż miejska będzie mogła dokonywać kontroli prędkości na drogach w terenie zabudowanym.

Z 30 do 180 dni wydłuży się okres ściągania należności za mandat. Ułatwić ma to centralny system, który będzie powiązany z bazą Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Taka zautomatyzowana sieć fotoradarowa ma być gotowa w Polsce od połowy 2011 roku.

Od 1 stycznia pojedziemy szybciej, a policja mniej zarobi Foto: Auto Świat
Od 1 stycznia pojedziemy szybciej, a policja mniej zarobi