Argumentem za takim podejściem był wcześniejszy sukces Yarisa. "Ten model zmienił nasze nastawienie do projektowania i konstruowania pojazdów - twierdzi wiceprezydent europejskiego oddziału Toyoty Takis Athanasopoulos. - Od początku Yaris przeznaczony był na rynek europejski. Jego sukces nauczył nas, że klienci europejscy będą traktować samochody Toyoty na równi z modelami europejskich producentów tylko wtedy, gdy zaoferujemy im pojazd na miarę ich potrzeb i gustów. I druga sprawa, która była dla wielu z nas niespodzianką: okazało się, że samochód, który przyciągnie klientów europejskich, znajdzie nabywców na całym świecie". Corolla będzie miała decydujące znaczenie dla nowej strategii Toyoty w Europie. Do roku 2005 Toyota chce osiągnąć tu sprzedaż na poziomie 800 tys. aut rocznie i zdobyć 5 proc. rynku. W ub. roku sprzedano w Europie 650 tys. Toyot, z czego 136 tys. Corolli. Za kilka lat firma chce, aby nabywców znajdowało 200 tys. Corolli rocznie. Czym przekonać potencjalnych klientów?Jakością. To mocny atut Corolli. Poprzednie modele od lat plasują się na czele listy najbardziej niezawodnych aut. Bogatą ofertą silnikową. Tu też nowa Corolla ma mocne atuty. Klienci będą mogli wybierać spośród sześciu wyrafinowanych technicznie silników najnowszej generecji: czterech benzynowych z systemem VVT-i (zmienne fazy rozrządu) oraz dwóch diesli z technologią Common Rail. Zmienne fazy rozrządu w silnikach benzynowych zapewniają wyższy moment obrotowy silnika przy średnich obrotach, a tym samym większą elastyczność silnika, mniejsze zużycie benzyny, redukcję szkodliwych substancji w spalinach. Technologia Common Rail w dieslach pozwala uzyskać większą moc, a więc lepsze osiągi, zredukowanie hałasu, niższe zużycie paliwa. I wreszcie trzeci, bardzo ważny atut nowej Corolli: bogata oferta wersji nadwoziowych. Najnowsza Toyota dostępna będzie w 5 różnych wersjach nadwoziowych. Jest to najbogatsza oferta w europejskim segmencie C. Podstawową wersją (i można przypuszczać, że najbardziej popularną) będzie hatchback w odmianie 3- oraz 5-drzwio-wej. Dzięki nowej płycie podwoziowej możliwe było zwiększenie wymiarów nowego modelu w stosunku do poprzedniej wersji. Rozstaw osi zwiększono o 135 mm, wysokość o 90 mm, a szerokość o 20 mm. Hatchback oferowany będzie z pięcioma silnikami (patrz tabela). Przewidziano także model T Sport z silnikiem 1.8 - 192 KM od Celiki T Sport. Ta wersja będzie miała skrzynię 6-biegową. Wersja sedan przeznaczona będzie dla klientów o tradycyjnym nastawieniu, chcących mieć niewielką limuzynę. Sedan oferowany będzie z dwoma silnikami benzynowymi (1,4 oraz 1,6 litra) oraz 90-konnym dieslem. Wersja 1.6 - także z automatyczną skrzynią biegów. Dla klientów potrzebujących większej przestrzeni bagażowej przeznaczona jest Corolla kombi (Wagon). Do wyboru silniki takie same jak w sedanie. Wersja 1.6 - także z automatem. I wreszcie niespodzianka - po raz pierwszy w historii modelu Corolla oferowany będzie pojazd wielofunkcyjny (MPV) Verso. Ta wersja zaprojektowana została w Japonii. Różni się nieco od hatchbacka i pozostałych odmian Corolli (inny kształt reflektorów, trochę zmieniona deska rozdzielcza, inne usytuowanie lewarka zmiany biegów). Verso dołączy do wcześniejszych wielofunkcyjnych modeli Toyoty (Yarisa Verso, Avensisa Verso oraz Previi). Corolla Verso dostępna będzie z dwoma silnikami benzynowymi: 1.6 oraz 1.8, a także z 2-litrowym 90-konnym dieslem. Wersja 1.8 - także z automatem.
Galeria zdjęć
Od podstaw nowa