Główny aerodynamik Ferrari, grecki konstruktor Nicolas Tombazis, jest przekonany, że tym razem udało mu się stworzyć pojazd jeszcze lepszy, niż poprzednik F2007, który zdobył mistrzowskie tytuły. Pod koniec roku, niecałe dwa tygodnie przed jego oficjalną prezentacją powiedział: “Będzie to bardzo zmieniony pojazd, gdyż jest ewolucją swojego poprzednika. F2007 był na szybkich torach szybki, ale na wolnych już tyle nam sie nie udawało. Pracowaliśmy nad jego słabymi punktami i udało się, powiedział dziennikarzom Grek.Prezentacja nowego Ferrari potwierdziła już wcześniej znane informacje o krótszym rozstawie osi, który dzięki temu będzie szybszy na technicznych torach. Tam dotychczas najwięcej tracił do swojego bezpośredniego konkurenta McLarena. Z tym związany jest także rozkład obciążeń na obie osie. Doszła także zmiana konstrukcji podwozia. Wszystkie te modyfikacje przeprowadzono w ścisłym nawiązaniu do stylu obecnego mistrza świata Kimiego Räikkönena, który nie potrafił dać sobie rady w wielu sytuacjach na niektórych torach.
F2008 - 659 przystosowane jest do nowych przepisów, które wchodzą w życie w bieżącym roku. Nad całością projektu czuwał Aldo Costa, dyrektor techniczny zespołu. Jednostkę sterującą (SECU) wykonał McLaren Electronic Systems. Zmiany dotyczą również skrzyni biegów, która musi wytrzymać cztery wyścigi. Wyższa boczna ochrona zwiększa bezpieczeństwo kierowcy. Zmieniona zgodnie z regulaminem konstrukcja spowodowała wzrost ciężaru pojazdu. Aerodynamika F2008 jest całkowicie nowa, do niej dostosowano nowe zawieszenie. Poprawiono system zmiany biegów, w układzie hamulcowym zastosowano nowe zaciski oraz specjalny układ chłodzenia. Ubiegłoroczny silnik otrzymał nowy układ dolotu powietrza i paliwa, dostosowany do spalania benzyny z zawartością wymaganego regulaminem - 5,75 procenta biopaliwa oraz oleju Shell.
Do nowego sezony Ferrari przystępuje z wyraźnym celem, którym jest powtórzenie wyników z minionego sezony, a wiec dwa tytuły mistrzów świata. Aktualny mistrz świata Kimi Räikkönen pojedzie z numerem startowym jeden, ale kierownictwo zespoły nie chciało wyraźnie definiować, kto w tym sezonie będzie pierwszym kierowcą zespołu. Określono, że także Felipe Massa ma identyczne warunki jak jego fiński kolega. Wciąż modyfikowana jest zmiana organizacji zespołu po odejściu Michaela Schumachera i Rosse Browna.
NazwaScuderia Ferrari MarlboroPowstał w roku19391. Grand Prix21. maja 1950 - GP Monako1. zwycięstwo w GP14. lipca 1951 - GP Wielkiej Brytanii1. pole-position14. lipca 1951 - GP Wielkiej BrytaniiNajlepsze miejsca w MŚ1. miejsce 15x (1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007)Liczba startów w GP757Liczba zwycięstw w GP201 (skuteczność 27 %)Liczba uzyskanych punktów4718,12 (skuteczność 6,23 pkt/wyścig)Liczba najszybszych okrążeń205 (skuteczność 27 %)Liczba pole-position195 (skuteczność 26 %)Niedokończone wyścigi32%PrezydentLuca di Montezemolo (Włochy)Generalny dyrektorJean Todt (Francja)Szef zespołuStefano Domenicali (Włochy)Dyrektor wykonawczyMario Almondo (Włochy)Dyrektor technicznyAldo Costa (Włochy)Główny aerodynamikNicholas Tombazis (Grecja)Słówny silnikowiecGilles Simon (Francja)Główny inżynierLuca Baldisseri (Włochy)Numer startowy - kierowca1 - Kimi Räikkönen (Finlandia), jego główny mechanik Chris Dyer (Australia)Numer startowy - kierowca2 - Felipe Massa (Brazylia), jego główny mechanik Rob Smedley (wielka Brytania)Kierowca testowyLuca Badoer (Włochy), Marc Gené (Hiszpania)Liczba pracowników700Roczny budżet255 milionów EuroPojazd - podwozieFerrari F2008SilnikFerrari 056 - V8OponyBridgestoneSiedziba zespołuFerrari SpA, Via Ascari 55-57, I-41053 Maranello, Włochy
Zespół Ferrari ma najwięcej sukcesów w historii Formuły 1, ale także istnieje najdłużej. Stał się ikoną królewskiej formuły i warto przypomnieć jego historię w liczbach. Czerwone bolidy z Maranello zawsze były i są ozdobą każdego wyścigu. Poniżej najważniejsze daty i fakty z historii tego zespołu.
RokPojazdy1950Pojazdy 125F1, 125F1 GP49, 166F2, 275F1, 375F1-375Indy, początek MŚ Formuły 11951212F1, 3 zwycięstwa (pierwszego dokonał José Froilán González w GP Wielkiej Brytanii)1952500F2, 7 zwycięstw1953553F2, 7 zwycięstw1954553F1 i 625F1, 2 zwycięstwa1955555F1, 1 zwycięstwo1956D 50, 6 zwycięstw1957801 F11958246 F1, początek punktowania pucharu konstruktorów, razem 40 punktów, 2 zwycięstwa i 2. miejsce w pucharze konstruktorów1959256 F1, razem 32 punkty, 2 zwycięstwa i 2. miejsce zespołu1960246P F1, razem 26 punktów, 1 zwycięstwo i 3. miejsce zespołu1961156 F1, razem 40 punktów, 5 zwycięstw i po raz pierwszy puchar konstruktorów1962156F1, razem 18 punktów i 6. miejsce zespołu1963156 F1 Iniezione, razem 26 punktów, 1 zwycięstwo i 4. miejsce zespołu1964158 F1 i 512 F1, razem 45 punktów, 3 zwycięstwa i puchar konstruktorów1965158F1 i 512 F1, razem 26 punktów i 4. miejsce zespołu1966246F1-1966 i 312F1-1966, razem 31 punktów, 2 zwycięstwa i 2. miejsce zespołu1967312F1-1967, razem 20 punktów i 5. miejsce zespołu1968312F1-1968, razem 32 punktów, 1 zwycięstwo i 4. miejsce zespołu1969312F1-1969, razem 7 punktów i 5. miejsce zespołu1970312B, kierowcy Jacky Ickx, niepełny sezon Clay Regazzoni i Ignazio Giunti. Razem 52 punktów, 4 zwycięstwa i 2. miejsce zespołu1971312B2, kierowcy Jacky Ickx, Arturo Merzario, w niektórych GP Mario Andretti. Razem 33 punkty, 2 zwycięstwa i 3. miejsce zespołu1972312B2, kierowcy Jacky Ickx, Clay Regazzoni - opuścił 2 GP, w niektórych GP Mario Andretti (5 GP), Nanni Galli (1 GP) i Arturo Merzario (2 GP). Razem 33 punkty, 1 zwycięstwo i 4. miejsce zespołu1973312B3-1973, kierowcy Jacky Ickx i Arturo Merzario. Razem 12 punktów i 6. miejsce zespołu1974312B3-1974, kierowcy Niki Lauda i Clay Regazzoni. Razem 65 punktów, 3 zwycięstwa i 2. miejsce zespołu1975312T, kierowcy Niki Lauda i Clay Regazzoni. Lauda został mistrzem świata. Razem 72,5 punktów, 6 zwycięstw i puchar konstruktorów1976312T2, kierowcy Niki Lauda i Clay Regazzoni, po wypadku Laudy 2 GP pojechał Carlos Reutemann. Razem 83 punkty, 6 zwycięstw i puchar konstruktorów1977312T2, kierowcy Niki Lauda i Carlos Reutemann, w ostatnich dwóch GP za Laudę Gilles Villeneuve. Lauda został mistrzem świata. Razem 95 punktów, 4 zwycięstwa i puchar konstruktorów1978312T3, kierowcy Carlos Reutemann i Gilles Villeneuve. Razem 58 punktów, 2 zwycięstwa i 2. miejsce zespołu1979312T4, kierowcy Jody Scheckter i Gilles Villeneuve. Scheckter został mistrzem świata. Razem 113 punktów, 6 zwycięstw i puchar konstruktorów1980312T5, kierowcy Jody Scheckter i Gilles Villeneuve. Razem 8 punktów i 10. miejsce zespołu1981126CK, kierowcy Didier Pironi i Gilles Villeneuve. Razem 34 punktów, 2 zwycięstwa i 5. miejsce zespołu1982126C2, kierowcy Didier Pironi i Gilles Villeneuve. Był to pechowy rok dla Ferrari, podczas kwalifikacji do GP Belgii zginął Villeneuve, którego zastąpił Patrick Tambay. W Niemczech ciężki wypadek miał Pironi, wielomiejscowe złamanie nogi oznaczało zakończenie kariery, ukończył sezon na drugiej pozycji za Rosbergiem. w ostatnich dwóch eliminacjach zastąpił go Mario Andretti. Razem 74 punkty, 3 zwycięstwa i puchar konstruktorów1983126C3, kierowcy Patrick Tambay i René Arnoux. Razem 89 punktów, 4 zwycięstwa i puchar konstruktorów1984126C4, kierowcy Michele Alboreto i René Arnoux. Razem 57,5 punktów, 1 zwycięstwo i 3. miejsce zespołu1985156-85, kierowcy Michele Alboreto i René Arnoux, Arnouxa po pierwszym GP zastąpił Stefan Johansson. Razem 82 punkty, 2 zwycięstwa i 2. miejsce zespołu1986F1-86, kierowcy Michele Alboreto i Stefan Johansson. Razem 37 punktów i 4. miejsce zespołu1987F1-87, kierowcy Michele Alboreto i Gerhard Berger. Razem 53 punkty, 2 zwycięstwa i 4. miejsce zespołu1988F1-87/88, kierowcy Michele Alboreto i Gerhard Berger. Razem 65 punktów, 1 zwycięstwo i 2. miejsce zespołu1989F1-89, kierowcy Nigel Mansell i Gerhard Berger. Razem 59 punktów, 3 zwycięstwa i 3. miejsce zespołu1990F1-90, kierowcy Nigel Mansell i Alain Prost. Razem 110 punktów, 6 zwycięstw i 2. miejsce zespołu1991F1-91, kierowcy Jean Alesi i Alain Prost, Prosta w jednym GP zastąpił Gianni Morbidelli. Razem 55,5 punktów i 3. miejsce zespołu1992F92A-AT, kierowcy Jean Alesi i Ivan Capelli, Capellego w 2 GP zastąpił Nicola Larini. Razem 21i 4. miejsce zespołu1993F93A, kierowcy Jean Alesi i Gerhard Berger. Razem 28 punktów i 4. miejsce zespołu1994412T1, kierowcy Jean Alesi i Gerhard Berger, miejsce Alesiego w 2 GP zajął Nicola Larini. Razem 71 punktów, 1 zwycięstwo i 3. miejsce zespołu1995412T2, kierowcy Jean Alesi i Gerhard Berger. Razem 73 punktów, 1 zwycięstwo i 3. miejsce zespołu1996F310, kierowcy Michael Schumacher i Eddie Irvine. Razem 70 punktów, 3 zwycięstwa i 2. miejsce zespołu1997F310B, kierowcy Michael Schumacher i Eddie Irvine. Razem 102 punkty, 5 zwycięstw i 2. miejsce zespołu1998F300, kierowcy Michael Schumacher i Eddie Irvine. Razem 133 punkty, 6 zwycięstw i 2. miejsce zespołu1999F399, kierowcy Michael Schumacher i Eddie Irvine. Razem 128 punktów, 6 zwycięstw i puchar konstruktorów2000F1-2000, kierowcy Michael Schumacher i Rubens Barrichello, Schumacher został mistrzem świata. Razem 170 punktów, 10 zwycięstw i puchar konstruktorów2001F2001, kierowcy Michael Schumacher i Rubens Barrichello, Schumacher został mistrzem świata. Razem 179 punktów, 9 zwycięstw i puchar konstruktorów2002F2001 (pierwsze trzy wyścigi) i F2002, kierowcy Michael Schumacher i Rubens Barrichello, Schumacher został mistrzem świata. Razem 221 punktów, 15 zwycięstw i puchar konstruktorów2003F2002 (pierwsze trzy wyścigi) i F2003-GA, kierowcy Michael Schumacher i Rubens Barrichello, Schumacher został mistrzem świata. Razem 158 punktów, 8 zwycięstw i puchar konstruktorów2004F2004, kierowcy Michael Schumacher i Rubens Barrichello, Schumacher został mistrzem świata. Razem 262 punktów, 15 zwycięstw i puchar konstruktorów2005F2005, kierowcy Michael Schumacher i Rubens Barrichello. Razem 100 punktów, 1 zwycięstwo i 3. miejsce zespołu2006248 F1, kierowcy Michael Schumacher i Felipe Massa. Razem 201 punktów, 9 zwycięstw i 2. miejsce zespołu2007F2007, kierowcy Kimi Räikkönen i Felipe Massa, Räikkönen został mistrzem świata. Razem 204 punktów, 9 zwycięstw i puchar konstruktorów
KIMI RÄIKKÖNEN – kierowca, numer startowy 1
Kimi Räikkönen dołączył do zespołu Ferrari przed sezonem 2007. Dla fińskiego kierowcy była to trudna decyzja. Przez dłuższy czas walczył o tytuł mistrzowski w brytyjskiej stajni McLaren-Mercedes i chociaż zawsze niewiele do szczęścia mu brakowało, to pewnie dlatego tytułu nie zdobył. Zapewne związana z tym frustracja spowodowała przyjęcie oferty Jeana Todta. Nowy angaż miał także i swoje negatywne strony. Zająć miejsce po Michaelu Schumacherze oznaczało,że wciąż będzie jeździł pod presją wyników swojego wielkiego poprzednika. Włoscy dziennikarze i kibice nikomu nie odpuszczą, a przekonało się już w przeszłości o tym wielu znanych zawodników.Apetyt na sukcesy miał także Felipe Massa, któremu kierownictwo zespołu powierzyło w 2007 roku rolę pierwszego kierowcy zespołu. Stąd Fin mógł oczekiwać wielkiego konkurenta już wewnątrz swojego zespołu. Do tego Massa miał większe doświadczenie z bolidami Ferrari. Räikkönen przychodził w nieznane do zespołu, który tak różnił się od perfekcyjnie zorganizowanego McLarena. To, że ostatecznie potrafił już w pierwszym roku zdobyć tytuł mistrza świata dla Ferrari, nikt się nie spodziewał, ale była to miła niespodzianka.
Imię i nazwiskoKimi RäikkönenUrodzony17. września 1979 w Espoo (Finlandia)Wzrost175 cmWaga71 kgStan rodzinnyżonaty z JenniZainteresowaniasnowboard, jazda na motocyklu, hokej na lodzie, biegi1. GP4. marca 2001 - GP Australii/Melbourne w zespole Sauber-Petronas1. punkty4. marca 2001 - GP Australii/Melbourne za 6. miejsce w 1. GP1. zwycięstwo w GP23. marca 2003 - GP Malajsie/Sepang w 36. GP kariery1. pole-position29. czerwca 2003 - GP Europy/Nürburgring w 43. GP karieryNajlepsze miejsce w MS1. miejsce 1x (2007)Liczba startów w GP121Liczba zwycięstw w GP15 (skuteczność 12 %)Liczba zdobytych punktów456 (skuteczność 3,77 punktów/wyścig)Liczba najszybszych okrążeń25 (skuteczność 21 %)Liczba pole-position14 (skuteczność 11 %)Niedokończone wyścigi31%
Kariera Kimi Räikkönena byla rakietowa, wystarczyły 23 wyścigi w kartach, by trafił do Formuły 1. Peter Sauber był jego testami tak zachwycony, że spowodował, by sponsor Red Bull podpisał kontrakt z młodym Finem. Miał kłopoty z uzyskaniem superlicencji, która ostatecznie otrzymał warunkowo. Już w pierwszym wyścigu wykazał swoje wielkie możliwości. Sauber miał nosa i podpisał z nim trzyletni kontrakt. Jednak McLaren za wszelką cenę chciał pozyskać młodego Fina do swojego zespołu, co skończyło się najwyższym odstępnym w historii Formuły 1. Mówiono o 20 mln dolarów. W nowym zespole już na początku pokazał swoje możliwości i skutecznie gonił Davida Coultharda. W 2003 roku doczekał się swojego pierwszego zwycięstwa na torze w Malezji. Uzyskiwał równe wyniki i do końca sezonu walczył o tytuł z Michaelem Schumacherem. W 2004 roku miał być jednym z głównych faworytów do tytułu, ale bolid MP4-19 okazał się zawodny. Pod koniec sezonu udało się wiele poprawić i na pocieszenie pozostało zwycięstwo w GP Belgii.W 2005 roku Fin otrzymał do towarzystwa nowego kolegę, którym był impulsywny Juan Pablo Montoya. Jednak defekty techniczne i skandale spowodowały, że po raz kolejny musiał zadowolić się tytułem wicemistrzowskim.Zasadniczy zwrot w jego karierze nastąpił przed sezonem 2007, gdy po raz drugi w swojej karierze zmienił zespół. W Ferrari został następca legendarnego Michaela Schumachera. Już w Australii wygrał GP Malbourne, a trzy zwycięstwa w czterech ostatnich wyścigach zapewniły mu tytuł mistrza świata.
Mocne strony: ekstremalnie szybki, nie popełnia niepotrzebnych błędów, mocny psychicznieSłabe strony: źle znosi niepowodzenia
DataPrzebieg kariery1988-1998karty1999Formule Renault, Formule Ford2000Formule Renault, zwycięzca brytyjskich mistrzostw, testy F1 w zespole Sauber2001Red Bull Sauber Petronas, premiera w F1, 9 punktów i 10. miejsce w mistrzostwach2002West McLaren Mercedes, 24 punktów, 6. miejsce w mistrzostwach2003West McLaren Mercedes, 1 zwycięstwo, razem 91 punktów i 2. miejsce w mistrzostwach2004West McLaren Mercedes, 1 zwycięstwo, razem 45 punktów i 7. miejsce w mistrzostwach2005West McLaren Mercedes, 7 zwycięstw, razem 112 punktów i 2. miejsce w mistrzostwach2006West McLaren Mercedes, 0 zwycięstw, razem 65 punktów i 5. miejsce w mistrzostwach2007Scuderia Ferrari Marlboro, 6 zwycięstw, razem 110 punktów i 1. tytuł mistrza świata2008Scuderia Ferrari Marlboro
FELIPE MASSA – kierowca, numer startowy 2
Felipe Massa swoją karierę łączy z Ferrari. Do Formuły 1 wkroczył przez zespól Sauber, który już długo wówczas współpracował ze stajnią z Maranello. Brazylijczyk był dość dziwny i ostatecznie Peter Sauber dogadał się z Jeanem Todtem, by zaangażować go jako kierowcę testowego. Ferrari dało mu najlepszą szkołę. Po roku Brazylijczyk powrócił do Hinwil i ponownie zasiadł za kierownicą bolidu Sauber. Gdy pod koniec 2005 roku poszukiwano drugiego kierowcę do Ferrari, a Petter Sauber zdecydował się sprzedać swój zespół BMW, dla Massy logiczne było jeżdżenie u boku Schumachera. W Ferrari spędził swoje najlepsze lata. Także ostatni sezon nie był najgorszy i uważany był za jednego z kandydatów do tytułu mistrzowskiego. Jednak miał pecha i ostatecznie musiał pracować dla zespołu.
Imię i nazwiskoFelipe MassaUrodzony25. kwiecień 1981 w Sao Paulo (Brazylia)Wzrost166 cmWaga59 kgStan rodzinnyżonaty z RaffaeląZainteresowaniepiłka nożna, sporty wodne, filmy, muzyka1. GP3. marca 2002 - GP Australii/Melbourne w zespole Sauber-Petronas1. miejsce punktowane17. marca 2002 - GP Malezji/Sepang za 6. miejsce w 2. GP kariery1. zwycięstwo w GP27. sierpnia 2006 - GP Turcji/Istambuł w 66. GP kariery1. pole-position27. sierpnia 2006 - GP Turcji/Istambuł w 66. GP karieryNajlepsze miejsce w MŚ3. miejsce (2006)Liczba startów w GP87Liczba zwycięstw w GP5 (skuteczność 6 %)Liczba zdobytych punktów201 (skuteczność 2,31 pkt./wyścig)Liczba najszybszych okrążeń8 (skuteczność 9 %)Liczba pole-position9 (skuteczność 10 %)Nieukończone wyścigi20%
Felipe Massa w 2008 roku wystartuje do sezonu Formuły 1 po raz szósty, a wraz z okresem, gdy zaangażowany był w roli kierowcy testowego, będzie to jego siódmy rok w tej elitarnej dyscyplinie. Zaczynał jako dziewięcioletni chłopiec od kartingu w Brazylii. Po dziesięciu latach doświadczeń wyjechał do Europy.
DataPrzebieg kariery1990-1997Karty1998Brazylijskie mistrzostwa formule Chevrolet1999Brazylijskie mistrzostwa formule Chevrolet, 1. miejsce2000Włoskie mistrzostwa formule Renault, 1. miejsce2001Eurosérie F3000, 1. miejsce, 6 wygranych w 8 wyścigach2002premiera w F1 w zespole Sauber Petronas, razem 4 punkty i 13. miejsce w sezonie2003Scuderia Ferrari Marlboro, oficjalny kierowca testowy2004Sauber-Petronas, razem 12 punktów i 12. miejsce w mistrzostwach2005Sauber-Petronas, razem 11 punktów i 13. miejsce w mistrzostwach2006Scuderia Ferrari Marlboro, razem 65 punktów i 3. miejsce w mistrzostwach2007Scuderia Ferrari Marlboro, razem 94 punktów i 4. miejsce w mistrzostwach2008Scuderia Ferrari Marlboro
LUCA BADOER – kierowca testowy
Luca Badoer pracuje dla Ferrari jako kierowca testowy od dziesięciu lat. W początkach swojej kariery próbował w prywatnych zespołach walczyć o sukces, ale żadnego przełomu nie dokonał. Zaliczył aż 50 wyścigów Grand Prix, ale nie zdobył w nich ani jednego punktu.
Imię i nazwiskoLuca BadoerUrodzony25. stycznia 1971 w Montebelluně (Włochy)Wzrost170 cmWaga55 kgStan rodzinnykawalerZainteresowaniesport motorowy, tenis, golf, jazda na rowerze1. GP14. marca 1993 - GP RPA/Kyalami w zespole Lola BMS Scuderia ItaliaNajlepsze miejsce startowe12. miejsceNajlepszy wynik w GP7. miejsceLiczba startów w GP50Liczba zwycięstw w GP0Liczba zdobytych punktów0Liczba najszybszych okrążeń0Liczba pole-position0Nieukończone wyścigi50%
Luca Badoer swoją karierę rozpoczynał na torach kartingowych, a następnie przeszedł wszystkie szczeble kolejnego wyścigowego wtajemniczenia, by ostatecznie trafić do Formuły 1. Największe sukcesy odnosił w wyścigach Formuły 3000.
DataPrzebieg kariery1988Karty, włoskie mistrzostwa, mistrz1992Formule 3000, ME, mistrz1993premiera w F1 w zespole Lola BMS Scuderia Italia, razem 0 punktów 23. miejsce w mistrzostwach1994Minardi-Ford, kierowca testowy1995Minardi-Ford, razem 0 punktów i 19. miejsce w mistrzostwach1996Forti Corse-Ford, razem 0 punktów i 17. miejsce w mistrzostwach1999Minardi-Ford, razem 0 punktów i 19. miejsce w mistrzostwach1998-2008Kierowca testowy Ferrari
MARC GENÉ – kierowca testowy
Marc Gené należy do tych kierowców Formuły 1, którym nigdy nie udało się wywalczyć miejsca w zespole. Nie uzyskuje dobrych wyników podczas testów, ale potrafi wykorzystać swoje niekwestionowane umiejętności techniczne do informacji o pojazdach.
Imię i nazwiskoMarc GenéUrodzony29. marca 1974 w Sabadell (Hiszpania)Wzrost173 cmWaga69 kgstan rodzinnyzonaty z EwąZainteresowanieksiązki, psychologia, historia, rower górski, wspinaczka górska, nurkowanie1. GP7. marca 1999 - GP Australii/Melbourne z zespołem Minardi-Ford1. miejsce punktowane26. września 1999 - GP Europy/Nürburgring za 6. miejsce w 14. GP karieryNajlepsze miejsce na starcie5. miejsceNajlepsze miejsce w GP5. miejsceLiczba starów w GP36Liczba zwycięstw w GP0Liczba zdobytych punktów5 (skuteczność 0,14 pkt./wyścig)Liczba najszybszych okrążeń0Liczba pole-position0Niedokończone wyścigi36%
Ponieważ Marc Gené nigdy nie jeździł w charakterze podstawowego kierowcy zespołu Formuły 1, miał jednak przed przyjściem do Minardi swojego stałego sponsora, którym była znana firma telekomunikacyjna Telefonica. Do Formuły 1 dołączył w 1999 roku. Szansę od zespołu Minardi otrzymał pod koniec sezonu na torze Nürburgring, gdzie wywalczył szóste miejsce w GP Europy i pierwszy mistrzowski punkt. W Minardi jeździł jeszcze rok i kilkakrotnie był bliski kolejnego sukcesu. Następnie przez cztery lata był kierowcą testowym Williamsa, gdzie trzy razy otrzymał szansę startu w GP i zdobył łącznie cztery punkty. Od 2005 roku pracuje jako kierowca testowy Ferrari.DataPrzebieg kariery1987Karty, mistrz Katalonii1988Karty, mistrz Hiszpanii1989Karty, 10. miejsce w ME1990Karty, mistrz seniorów Hiszpanii1991Karty, uczestnik MŚ1992Formule Ford, MH, 5. miejsce1993Formule Ford, drugie miejsce FF festiwalu i mistrzostwo Europy1994Formule 3, uczestnik brytyjskich mistrzostw, najlepszy debiutant1995Formule 3, uczestnik brytyjskich mistrzostw1996Fisa Golden Cup Superformula, mistrz1997Formule 30001998Formule Opel-Nissan Fortuna, mistrz1999Minardi-Ford, premiera w F1, 1 punkt i 17. miejsce w mistrzostwach2000Minardi-Fondmetal, razem 0 punktów i 19. miejsce w mistrzostwach2001-2004Kierowca testowy BMW Williams F12003Zastąpienie Ralfa Schumachera w GP Włoch, razem 4 punkty i 17. miejsce w mistrzostwach2004Zastąpienie Ralfa Schumachera w GP Francji o GP Wielkiej Brytanii, razem 0 punktów i 21. miejsce w mistrzostwach2005-2008Kierowca testowy Ferrari
Zespoły Formuły 1 w sezoniem 2008: