Logo
WiadomościAktualnościOdmłodzona corolka

Odmłodzona corolka

Zaledwie w 3 lata po wejściu na rynek Toyoty Corolli 9. generacji pojawia się jej wersja poddana lekkiemu face liftingowi.

Odmłodzona corolka
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Odmłodzona corolka

Zmiany są delikatne, ponieważ model nie zdążył się zestarzeć. Wprowadzono je raczej, aby auto stało się atrakcyjniejsze. Ucieszy to klientów zamierzających teraz kupić Corollę, ale jednocześnie zmartwi tych, którzy kupili ją np. 2-3 miesiące temu. Wnętrze ich auta jeszcze pachnie nowością, ale model już jest "stary". Opróczreflektorów z "łezką" takich, jakie ma nowy Yaris, w najnowszej Corolli odnajdziemy "cytaty" z Corolli Verso w postaci zmienionego wlotu powietrza i umieszczonego na nim firmowego logo. Wersje sedan i wagon mają teraz inny niż hatchback grill, wzór zaczerpnięto z Avensisa. Wnętrze też zmienione Zmiany są zauważalne także we wnętrzu. Zastosowano tam m.in. nowe materiały wykończeniowe wyższej jakości, opracowane w centrum projektowym Toyoty ED2 pod Niceą.Projektanci Toyoty wzięli sobie do serca krytyczne opinie o braku pełnej regulacji kierownicy w Corolli (dotychczas miała tylko pionową). Nowy model ma również regulację wzdłuż osi. Dwupłaszczyznoweustawianie kierownicy w połączeniu z możliwością podwyższania i obniżania fotela kierowcy zapewnia optymalne warunki jazdy każdemu kierowcy bez względu na to, ile ma wzrostu. Rozwiązaniem poprawiającym komfort podróżowania jest sterowanie systemem audio za pomocą przyciskóww kole kierownicy. W wersjach z silnikiem Diesla oraz T Sport udało się zmniejszyć poziom hałasu docierającego do wnętrza. Stało się to możliwe dzięki trójwarstwowej szybie, takiej samej jak zastosowana w Corolli Verso.Wyższy poziom bezpieczeństwaNowa Corolla oferowana będzie z rozszerzoną do sześciu paletą wersji wyposażeniowych: Terra, Dynamic, Luna, Sol, Prestige oraz T Sport. Trzy ostatnie wyposażono seryjnie w toyotowski system stabilizacji toru jazdy VSC (Vehicle Stability Control). Jest to odpowiednik systemu ESP. Od wersji Luna standardowo oferowane będzie elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne zapobiegające oślepianiu kierowcy przez reflektory pojazdów jadących z tyłu (lusterko samoczynnie ściemnia się). Również od wersji Luna nowa Corolla wyposażana jest w czujnik deszczu automatycznie uruchamiający wycieraczkę przedniej szyby. W nowej Corolli montowane będą dwufazowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera. Napełniają się one w stopniu zależnym od prędkości, przy jakiej doszło do zderzenia. Boczne kurtyny powietrzne montowane będą seryjnie we wszystkich wersjach oprócz podstawowej Terra. Przednia poduszka pasażera może być wyłączona kluczykiem (gdy na przednim fotelu zamontowany jest fotelik dla dziecka, dezaktywacja airbagu jest konieczna).W przypadku niezapięcia pasów bezpieczeństwa na przednich fotelach uaktywnia się brzęczyk. Początkowo brzmi cicho, ale jeśli pasy nie zostaną zapięte, jego dźwięk staje się głośny i świdrujący. Nowy silnik Diesla 1.4/90 KM D-4DOprócz dotychczas montowanych w Corollach trzech silników benzynowych: 1.4/97 KM, 1.6/110 KM oraz 1.8/192 KM - wszystkie ze zmiennymi fazami rozrządu - oferowany będzie nowy diesel przejęty (ze zmianami) z Yarisa. Jest to jednostka 1.4/90 KM D-4D. Nowy silnik pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 180 km/h i przyspieszenie do "setki" w 13,3 sekundy. Oprócz tego oferowany będzie także diesel 2.0/116 KM. Oba silniki wysokoprężne spełniają normę Euro 4.Nowa Corolla trafi do salonów w czerwcu i lipcu. Toyota planuje sprzedać do końca roku 66 tys. egz. tego modelu już w nowym wydaniu (nie licząc minivana Verso).

Powiązane tematy: