Grupa PSA ma obecnie w klasie średniej dwóch przedstawicieli – Peugeot 407 i Citroen C5. Podczas gdy Citroen C5 przechodzi dopiero swój debiut rynkowy, Peugeot 407 jest już na rynku od czterech lat. By auto mogło trzymać krok z konkurencją, producent przygotował dla niego kurację odmładzającą.
Sedan 407 pojawił się na rynku wiosną 2004, a jeszcze jesienią tego samego roku zadebiutowało kombi SW, które w zeszłym roku tworzyło 34 % sprzedaży modelu 407. Najlepiej Peugeot 407 sprzedawał się w roku 2005, kiedy do klientów trafiło 260 tys. samochodów, podczas gdy w zeszłym roku liczba ta spadła do połowy.
Ogłoszony facelifting zapewne nie umożliwi powtórkę sukcesu z roku 2005, ale zmiany, chociaż niewielkie, odświeżyły wygląd auta. Nowa jest atrapa chłodnicy, tylne lampy i tylny zderzak, zwiększyła się ilość chromowanych listew, a prawdopodobnie zmieniły się również odcienie lakierów i tapicerki. Na liście wyposażenia nowością jest przedni asystent parkowania.
Najważniejszy silnik w ofercie, turbodiesel 2,0 HDi, przeszedł kurację wzmacniającą (103 kW zamiast dotychczasowych 100 kW), pełni również normę emisji spalin Euro 5. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 5,6 l/100 km. Oferta jednostek benzynowych poszerzyła się o silnik 2,0 Bioflex dostosowany do spalania mieszanki E85.
Dalsze szczegóły dotyczące odmłodzonego modelu powinny się pojawić w czasie debiutu rynkowego auta latem tego roku.