Logo

Ofensywa rozpoczęta

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Pierwszy z nich to CityRover - samochód, którym brytyjska firma chce wrócić do segmentu aut małych. Jak koncern zamierza przekonać kupujących do swojego produktu? Rover wyszedł z założenia, że aż 60 proc. klientów z segmentu aut małych nie kieruje się lojalnością przy wyborze nowego samochodu - wystarczy więc zaproponować coś ciekawego w dobrej cenie. Auto będzie produkowane w jednej wersji nadwoziowej (5-drzwiowy hatchback), z jednym benzynowym silnikiem (1.4 o mocy 85 KM). Do przeniesienia napędu posłuży 5-biegowa, manualna przekładnia. Rozstaw osi CityRovera wynosi 2400 mm, bagażnik ma pojemność od 220 litrów (przy normalnym położeniu siedzeń) do 610. Firma zapowiada, że na rynku brytyjskim samochód ma kosztować od 6,5 do 8,5 tys. funtów w zależności od wersji wyposażeniowej. Podstawowe Solo będzie miało poduszkę powietrzną kierowcy i radioodtwarzacz. Druga propozycja to Streetwise - groźnie wyglądający miejski off-roader na bazie Rovera 25. Za wyglądem nie poszły jednak możliwości terenowe - auto ma napęd tylko na jedną oś, a jedynym ułatwieniem podczas jazd poza asfaltem jest większy niż w cywilnej "25" prześwit. Samochód otrzyma trzy silniki: 1.4 (85 KM i 103 KM) oraz 101-konnego turbodiesla. Wszystkie jednostki wyposażone są w 5-stopniową, manualną skrzynię biegów. W przyszłości auto ma być także produkowane w wersji 1.8 z bezstopniową skrzynią automatyczną CVT.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu