p { margin-bottom: 0.21cm; }a:link {}

Technologia napędu elektrycznego General Motors o nazwie Voltec działa na odmiennej zasadzie w porównaniu do innych zaawansowanych układów napędowych. Na krótkich dystansach, do 80 km, Ampera wykorzystywać będzie cały czas i przy kaźdej prędkości wyłącznie akumulator litowo-jonowy o pojemności 16 kWh, który jest ładowany ze standardowego gniazdka 230 V. W przypadku większych odległości pojazd napędzany będzie prądem generowanym przez niewielki wewnętrzny silnik spalinowy. W sumie zasięg auta moźe wzrosnąc do ponad 500 km przy pełnym zbiorniku paliwa.

Dzięki takiemu rozwiązaniu pięciodrzwiowa i czteromiejscowa Ampera jest pierwszym elektrycznym samochodem w Europie, gwarantującym kierowcy wolność podróży w dowolne miejsce i w dowolnym czasie, bez żadnych obaw dotyczących problemów wynikających z rozładowania akumulatora.

Osoby chcące zamówić Opla Amperę, mogą to uczynić na stronie: www.opel-ampera.com. Sprzedaż rozpocznie się w czwartym kwartale 2011 r. Producent zbiera informacje o preferencjach klientów w zakresie finansowania i planów leasingowych odnośnie Ampery i ogłosi takie opcje w późniejszym terminie.