Dodatkowo dzięki zastosowaniu napędu jedynie na przednie koła zmniejszono masę auta, co powinno korzystnie wpłynąć na spalanie. Samochód dostępny będzie z dwulitrowym dieslem Common Rail o pojemności dwóch litrów i mocy 127 koni oraz 2.4 litrową jednostką benzynową osiągającą maksymalnie 140 koni. Kiedy segment SUV powstawał robiono wszystko, by auta te zgrabnie udawały terenówki. Głównym akcentem wiążącym tego typu pojazd z autem terenowym był lepszy lub gorszy napęd na obie osie. Obecnie oszczędności wymuszają trend, w którym odchodzi się od tego rozwiązania. Być może to słuszna koncepcja, zważywszy, iż auta te poruszają się praktycznie tylko po drogach utwardzonych, gdzie równie bezpiecznie można przejechać przednionapędowym kompaktem?
Opel Antara z przednim napędem! Czyli suv na niby
Cel tego zabiegu jest jeden? Oczywiście jest to cięcie kosztów. Samochód w tej wersji na rynkach zachodniej Europy jest tańszy o 2000 Euro tańszy niż wersja z napędem 4x4.