W materiałach prasowych firma Opel podaje, że Nürburgring to tor, na którym producent testuje swoje seryjne samochody, a Astra OPC kierowana przez Manuela Reutera wytworzyła tu w roku 2005 rekord toru w swojej kategorii.
Prezentacja limitowanej edycji Opel Astra OPC Nürburgring Edition przebiegło przy okazji rozpoczęcia czwartej fazy imprezy OPC Race Camp. Akcja organizowana jest przez firmę Opel dla kierowców, którzy chcą zostać kierowcami wyścigowymi. Do pierwszej rundy zgłosiło się w kwietniu br. prawie 18 500 zainteresowanych, z których Opel wybrał 500 kandydatów. W dalszej fazie liczba kandydatów zmniejszyła się do dwudziestu. W czwartej rundzie wybranych zostanie ośmiu najlepszych kierowców, którzy reprezentować będą markę Opel podczas wyścigu 24 godziny na Nürburgring. Ze względu na duże zainteresowanie Opel rozważa, że Race Camp rozszerzy także na inne kraje europejskie.
Zaprezentowany przy okazji imprezy model Astra OPC Nürburgring Edition bazuje na seryjnym modelu Astra OPC. Pod maską pracuje doładowany 2-litrowy 4-cylindrowy silnik o mocy 177 kW (240 KM), który zapewnia 3-drzwiowemu hatchbackowi prędkość maksymalną 244 km/h i przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w 6,4 s. Siła napędowa przenoszona jest na przednią oś za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów.
Opel Astra OPC Nürburgring Edition otrzymał nowe alufelgi w białym kolorze, które są lżejsze od standardowych felg OPC. Wszystkie egzemplarze otrzymają biały lakier, lusterka wsteczne i słupki B w karbonowej stylistyce oraz większy tylny spojler. We wnętrzu pojawiła się skórzana tapicerka, akcesoria z karbonu, plakietka z numerem seryjnym, a na zagłówkach wyobrażono legendarny tor.
„Ten specjalny model jest uczczeniem Nürburgringu i naszych klientów, którzy z Astry OPC uczynili obecnie najlepiej sprzedawane OPC Opla,” powiedział Alain Visser, dyrektor wykonawczy odpowiedzialny za marketing europejski marki Opel. Sprzedaż specjalnej edycji modelu Opel Astra OPC ma się rozpocząć w pierwszym kwartale 2008 roku.