Niemiecki Federalny Minister Transportu Wolfgang Tiefensee dodał: "Nasza przyszłość leży w pojazdach elektrycznych napędzanych przez akumulatory i ogniwa paliwowe. Ta technologia pozwoli nam ograniczyć globalną emisję CO2 w perspektywie długoterminowej, jak również pomoże zmniejszyć nasze uzależnienie od ropy naftowej. Dzięki badaniom i innowacjom, opracowywane są teraz produkty nadające się do kierowania na rynek. Z radością podzielam tę wizję i jestem szczęśliwy, że mogę osobiście ją wspierać. W Niemczech, osiągnęliśmy wysoki poziom kompetencji w dziedzinie wykorzystania wodoru i technologii ogniw paliwowych. I musimy wzmocnić ten kierunek. Moja administracja wydała 500 milionów euro, wspierając Narodowy Program Innowacji dot. Technologii Wodoru i Ogniw Paliwowych. Przemysł jest zdecydowany podejmować takie same wysiłki. Ten program okazuje się być olbrzymim sukcesem."HydroGen4 na drogachJako integralna część ogólnej strategii firmy GM w zakresie zaawansowanych technologii ukierunkowanych ku przyszłej elektryfikacji samochodów, ta czwarta generacja pojazdów na ogniwa paliwowe stanowi uwieńczenie ponad 10 lat prac rozwojowych w zakresie technologii wodoru i ogniw paliwowych. HydroGen4 odznacza się ulepszeniami w zakresie codziennego użytkowania, takimi jak osiągi techniczne i trwałość. Łącznie, firma GM oddaje do eksploatacji ponad 100 pojazdów tego typu w ramach jej programu testów drogowych (Project Driveway) w USA, Japonii, Korei, Chinach i Niemczech. W USA ponad 100.000 osób zgłosiło się jako kierowcy do testów rynkowych. Jak dotąd, 3 400 osób prowadziło te pojazdy, a 30 rodzin testowało je w czasie codziennego użytkowania w okresie 2-3 miesięcy. Łącznie pojazdy przejechały prawie 700.000 km. Informacje zwrotne z tych działań pokazowych dostarczyły inżynierom GM istotne dane, potwierdzające zalety rozwiązania, lecz również zapewniające wartościowy wgląd w populację prawdopodobnych właścicieli i odczucia z prowadzenia tych pojazdów przez przyszłych klientów.Te pojazdy są wyposażone w system bezprzewodowego przesyłania danych, który pomaga inżynierom poprzez przeładowywanie danych o osiągach technicznych do serwera firmy. Utrzymanie techniczne pojazdów użytkowanych w Berlinie będzie realizowane w normalnych stacjach Opla, wyposażonych w personel i narzędzia konieczne do serwisowania pojazdów z ogniwami paliwowymi.Stos paliwowy HydroGen4 wykorzystuje 440 pojedynczych ogniw paliwowych, które łączą wodór i tlen z powietrza w celu wytwarzania energii elektrycznej, z wodą jako jedynym produktem odpadowym. Oznacza to brak spalania oraz jakiejkolwiek emisji CO2. Stos ogniw paliwowych dostarcza energię elektryczną do 73-kilowatowego synchronicznego silnika elektrycznego, zapewniając przyspieszenie od zera do 100 km/h w ciągu około 12 sekund oraz prędkość maksymalną 160 km/h.Cechy chwilowego momentu obrotowego silnika elektrycznego pozwalają również pojazdowi na doskonałe przyspieszenie przy małej prędkości. HydroGen4 jest wyposażony w akumulator buforowy o mocy 1,8 kWh do magazynowania energii pochodzącej z regeneracyjnego układu hamulcowego i służącej do pokrywania szczytowych obciążeń elektrycznych. Trzy zbiorniki z kompozytu z włókien węglowych zawierają 4,2 kg wodoru pod ciśnieniem 700 bar, co wystarcza do zapewnienia zasięgu jazdy do 320 kilometrów.HydroGen4 może być uruchomiany i pracować w temperaturach ujemnych, co jest znaczącą zaletą w porównaniu do technologii poprzedniej generacji oraz istotną zaletą w codziennym użytkowaniu. Jest on zaprojektowany tak, żeby był tak bezpieczny jak pojazdy konwencjonalne i zawiera unikalne funkcje bezpieczeństwa wodorowego w każdym z jego głównych układów.Wypowiedzi partnerów użytkujących HydroGen4"Firma ADAC jest zawsze otwarta na alternatywne systemy napędowe. Dlatego tak bardzo chcieliśmy używać HydroGen4 w ramach naszych patroli drogowych. Stwarza to idealne warunki do prowadzenia prób, ponieważ pojazdy znajdują się w warunkach specjalnych. General Motors może z pewnością skorzystać z naszych doświadczeń i wykorzystać je w dalszych pracach nad tą technologią," powiedział Ulrich Klaus Becker, wiceprezes ADAC ds. transportu."Allianz Insurance AG korzysta z okazji przetestowania tego samochodu koncepcyjnego w codziennych sytuacjach w partnerstwie i we współpracy z wydziałem badawczym firm GM i Opel. Jako wiodący ubezpieczyciel pojazdów, chcemy i musimy angażować się w nowe technologie i ich specjalne charakterystyki. Co więcej, my wszyscy stoimy w obliczu kwestii w jaki sposób możemy w istotny sposób zabezpieczyć naszą mobilność," mówi dr Christoph Lauterwasser, dyrektor generalny Centrum Technologicznego firmy Allianz."Zawsze jesteśmy otwarci na innowacje mające pomóc naszej planecie. Z tego powodu popieramy nowe rodzaje napędów samochodowych takie jak HydroGen4 jako niezależne i krytyczne osoby testujące," powiedział Ludger Seggewies, koordynator ds. sprzedaży BILD Division and Magazines, Axel Springer AG."Ochrona środowiska jest jednym z głównych wyzwań naszych czasów. Z tego względu musimy obierać nowe drogi i rozwijać nowe technologie. Coca-Cola zrobiła wiele w zakresie oszczędzania energii i chłodzenia uwzględniającego ochronę klimatu. Miło nam jest móc wesprzeć General Motors w rozwoju pojazdów z zerową emisją jako partner testujący," powiedział Christian Cordes, dyrektor ds. identyfikacji wizualnej, spraw publicznych i komunikacji firmy Coca-Cola Germany."Ochrona środowiska jest wyjątkowo ważna dla firmy Hilton. Toteż jesteśmy szczególnie zadowoleni z możliwości uczestniczenia w projekcie pilotażowym HydroGen4. Przez lata pracowaliśmy nad projektami środowiskowymi i byliśmy w stanie znacznie ograniczyć zużycie energii w naszych hotelach w ciągu trzech lat naszego programu "We Care" (Troszczymy się). Dołączenie samochodu HydroGen4 do naszej floty w hotelu Hilton w Berlinie jest kontynuacją naszych wysiłków zmierzających do uczynienia świata czystszym," powiedział Olivier Harnisch, wiceprezes ds. działań międzynarodowych Hilton Hotels - Niemcy i Szwajcaria."Opel i Linde mają wizję: Wodór jako paliwo przyszłości. Przez lata, firma Linde była liderem w ciągłym rozwoju przyjaznej dla środowiska technologii wodorowej. HydroGen4 jest żywym dowodem możliwości korzystania w życiu codziennym z technologii wodorowej. Jesteśmy szczęśliwi, że możemy wspierać ten projekt," powiedział dr Andreas Opfermann, szef Zarządu Innowacyjności firmy Linde AG."Schindler jako firma zarządzająca mobilnością skupia się na możliwościach rozwoju nowych technologii "transportowych" wraz ze swoimi partnerami biznesowymi podzielającymi podstawowe wartości firmy Schindler w kwestiach innowacyjności i ochrony środowiska. Projekt HydroGen4 jest całkowicie zbieżny z tymi kwestiami. Ma on być włączony jako wzorcowy do naszego raportu o Korporacyjnym Obywatelstwie wykazującym wiodącą pozycję firmy Schindler w naszej branży w odniesieniu do przyszłych "zielonych technologii"."Dla TOTAL wyjątkowo ważne jest opracowywanie nowych nośników energii, ażeby móc oferować naszym klientom szeroką paletę produktów. Z wodorem jako nośnikiem energii, możemy zrobić jeden krok naprzód ku energii przyszłości," powiedział Patrick Schnell, szef Rozwoju Energii Odnawialnych i Nowych firmy TOTAL Deutschland GmbH."Ochrona środowiska i branża energii odnawialnej są kwestiami oczywistymi dla Veolia, wiodącej na świecie firmy zajmującej się usługami środowiskowymi w zakresie zaopatrzenia w wodę, energię i transportu. Jesteśmy szczęśliwi wspierając przyszły rozwój innowacyjnych i przyjaznych dla środowiska pojazdów na ogniwa paliwowe firmy General Motors, ponieważ dzięki nim możemy codziennie przyczyniać się do ochrony środowiska naszego miasta stołecznego," powiedział Christof Schifferings, dyrektor generalny Rozwoju Biznesu firmy Veolia Wasser GmbH.
Opel co nie truje! Testy aut z ogniwami paliwowymi
Cel w postaci osiągnięcia zrównoważonej mobilności przy zerowej emisji zbliżył się o kolejny krok, kiedy Opel ogłosił europejską część największego jak dotąd programu testowego firmy GM pojazdów z ogniwami paliwowymi, co nastąpiło w trakcie wizyty niemieckiego Federalnego Ministra Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast, Wolfganga Tiefensee.Dziewięć firm, będzie w rejonie Berlina eksploatować pojazdy GM/Opel o emisji zerowej HydroGen4. Testy będą odbywały się w ramach prowadzenia normalnej działalności biznesowej firm: ADAC, Allianz, Coca Cola, Hilton, Linde, Schindler, Axel Springer, Total i Veolia. Ten test drogowy w warunkach realnego świata będzie przebiegał pod patronatem Clean Energy Partnership (CEP), projektu ufundowanego przez niemiecki Federalny Departament Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast, a skupiającego się na zapewnieniu codziennej przydatności wodoru jako paliwa w transporcie drogowym."Jesteśmy wdzięczni niemieckiemu Federalnemu Departamentowi Transportu za nieustanne poświęcanie uwagi wodorowi jako technologii napędowej i jesteśmy zadowoleni, że ci ważni partnerzy biznesowi przyłączyli się do nas, kiedy posunęliśmy do przodu technologię ogniw paliwowych o emisji zerowej, podejmując program HydroGen4," - powiedział prezes GM Europe, Carl-Peter Forster.